Avatar billede rotte Nybegynder
25. maj 2005 - 18:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fra MySQL til dropdown box til action i en form?

jeg har nogle Arrangementer i en DB og får dem listet i en dropdown box. mit spørgsmål er hvordan jeg får valget i dropdown boxen til at udføre en action i min form?
- altså, hvordan får jeg det pågældende a_ID til at stå på XXX pladsen?

echo "<form action=\"arrangement.php?a_ID=XXX\" method=\"post\"><select id=\"dropdown\" name=\"arrangementer\">";

        $arr = mysql_query ("SELECT Arrangement.a_ID, Arrangement.titel FROM Arrangement;");

        while ($arrtitel = mysql_fetch_row($arr)){

            echo "<option value=\"$arrtitel[0]\">$arrtitel[1]</option>";

        }
        echo "<input type=\"submit\" value=\"hitme\">";
        echo "</form><br/><br/>";

//på forhånd tak
//chris
Avatar billede angam Nybegynder
25. maj 2005 - 18:04 #1
Det du ønsker er at kunne læse værdien i a_ID når man vælger noget fra dropdown-boxen og vender tilbage til formen, right?
Avatar billede angam Nybegynder
25. maj 2005 - 18:07 #2
Hvis jeg forstår dette korrekt, kan du blot lave formen som følger:

echo "<form action=\"arrangement.php\" method=\"post\"><select id=\"dropdown\" name=\"a_ID\">";
Avatar billede rotte Nybegynder
25. maj 2005 - 18:07 #3
ja, det havde jeg tænkt mig, men andre forslag er mere end velkomne..
Avatar billede angam Nybegynder
25. maj 2005 - 18:10 #4
Du kan lave mere sofistikerede løsninger med en onClick() i javascript, men hvorfor? Er det ikke blot a_ID du skal bruge? (det er derfor jeg spørger i første kommentar, for løsningen som jeg har skrevet er den "rigtige" med mindre du har nogle helt specielle årsager til ikke at gøre sådan :-)
Avatar billede rotte Nybegynder
25. maj 2005 - 18:13 #5
det virker perfekt! - må ha stirret mig blind på det
- tak for hjælpen