Avatar billede freddy04 Nybegynder
25. maj 2005 - 13:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makrohjælp

Hejsa,
kan man vha noget makro/script i word, fjerne fed skrift (bold) på en masse sider. Altså så jeg slipper for at åbne dem alle hver for sig, markere alt og trykke bold ?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
25. maj 2005 - 14:14 #1
' Følgende burde åbne alle dokumenter i et directory, fjerne bold, og gemme+lukke
' jeg har dog ikke testet det, så der kan mangle noget
Sub BoldOff()
    MyPath = "C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\" ' Set the path.
    Myname = Dir(MyPath & "*.doc")    ' Retrieve the first entry.
    Do While Myname <> ""    ' Start the loop.
        Documents.Open FileName:=Myname, ConfirmConversions:=False, ReadOnly _
            :=False, AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate _
            :="", Revert:=False, WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="" _
            , Format:=wdOpenFormatAuto
        Selection.WholeStory.Font.Bold = False
        ActiveDocument.Save
        ActiveDocument.Close

        Myname = Dir    ' Get next entry.
    Loop

    End Sub
Avatar billede freddy04 Nybegynder
25. maj 2005 - 14:58 #2
Selection.WholeStory.Font.Bold = False

Den når til WholeStory og fejler så med expected function or variable.
Nu er jeg absolut ikke inde i det her, men skal det ikke deles op, så man først markere alt og derefter fjerner fed ?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. maj 2005 - 12:09 #3
undskyld den sene reaktion,
jo du har ret
indsæt dette i stedet for Selection.WholeStory.Font.Bold = False :

  Selection.WholeStory
  Selection.Font.Bold = False