Avatar billede roadi Nybegynder
25. maj 2005 - 12:36 Der er 2 kommentarer

Kigge på Badmails fra IIS SMTP service

Hej Exp.

Jeg har lavet en mail robot der læner sig op af IIS Smtp server. Nu der bliver sendt mail ud, så bliver der genereret en del badmail filer på serveren, jeg kunne godt tænke mig et script der kigger folderen igennem og samler alle mail adresserne i en MS SQL DB så jeg kan slette dem i modtager listen.

Er der nogen der kan hjælpe med det??

/Roadi
Avatar billede macriis Nybegynder
26. maj 2005 - 11:56 #1
Jeg vil foreslå at du benytter FileSystem objektet til at åbne filerne og parse dem igennem for e-mail-adresser. Jeg formoder at der kan laves en søgning gennem filerne, hvor e-mail-adresserne kan hentes ud og gemmes midlertidigt i et array.
Herefter kan de gemmes i en database.

Da jeg ikke tidl. har arbejdet med badmail-filer, så skal du lige specificere hvordan de ser ud og i hvilket katalog de ligger.
Avatar billede roadi Nybegynder
26. maj 2005 - 12:05 #2
Alle filerne ligger i flg. folder c:\inetpub\mailroot\badmail\ og hedder xxxxx.bad

Et sted i filen findes flg. text

Delivery to the following recipients failed.

      xxx@hotmail.com

Så det er den mail adresse der skal findes ;)

På forhånd tak

/Roadi