Avatar billede sorenriis Nybegynder
25. maj 2005 - 10:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afvikle php-filer på serveren

Jeg har fået sat mig en server op, som er installeret med WinXP og nyeste version af apache, php og mysql.

Her har jeg så smidt nogle php-scripts op jeg har lavet.
Et af dem vil jeg gerne have at serveren selv automatisk afvikler hvert 3 minut (f.eks.).

Er det muligt? Og i så fald hvordan gør jeg det?
Avatar billede stalle Nybegynder
25. maj 2005 - 11:47 #1
Umidelbart vil jeg mene at du er nødt til at lave en "Planlagt opgave" i din windows.
Opgaven skal så køre en kommando, der fx hedder "C:\php\php.exe -f script.php"
Avatar billede sorenriis Nybegynder
25. maj 2005 - 12:11 #2
hrm... Det lyder lidt tricky :-)
Kræver den kommando så at script.php ligger i samme mappe som php.exe?

PHP-scriptet der skal køres anvender iøvrigt også mysql-kommandoer, hvilket vel ikke gør det lettere?
Avatar billede steven Nybegynder
25. maj 2005 - 12:25 #3
Hej Riis2002,

Jeg går ud fra, at dine php filer ligger på localhost. Du kan derfor nøjes med at lave en planlagt opgave, der åbner URL'en http://localhost/dit-php-script.php (lav en opgave, der åbner din browser, gå ind og ret i avancerede instillinger og tilføj " http://localhost/dit-php-script.php" til program stien - fjern gåseøjnene.)

Så skulle den være i vinkel!

Mvh, Steven
Avatar billede sorenriis Nybegynder
25. maj 2005 - 12:57 #4
Tak for svaret.

Serveren ligger på "localhost" ja..
Så jeg vil da bestemt lige afprøve dit forslag der - det bliver nok først senere idag eller i morgen jeg får mulighed for at afprøve det.

/Søren
Avatar billede stalle Nybegynder
25. maj 2005 - 14:04 #5
Steven - din metode gør jo at der bliver åbnet en browser.
Kører man den på php -f måde slipper du for nogen browser.

Riis2002:
Scriptet behøver ikke ligge sammen med php.exe, kommandoen kan også se ud som:

"php -f c:\wwwroot\daglige\script.php"
Avatar billede sorenriis Nybegynder
05. juni 2005 - 11:36 #6
Tak for svarene..
Hvis I vil have points, så afgiv lige et svar:)
Avatar billede sorenriis Nybegynder
06. juni 2005 - 10:10 #7
Lukket (næsten)..
Avatar billede stalle Nybegynder
22. juni 2005 - 19:59 #8
Jeg er nu mere interesseret og vide om der er nogen af forslagene du kan bruge ?