Avatar billede Himbear Nybegynder
04. april 2001 - 12:33 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

links

Hvad er koden til et link der ikke er underline\'ed som standard, men kun ved mouserover?
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 12:36 #1
Sæt dette ind:

<SCRIPT>
img = new Image;
function changeImg(imgName, target) { img.src = imgName;  document[target].src = img.src; }
</SCRIPT><STYLE TYPE=\"text/css\">
    body    { color : #FFFFFF; font-family : Arial; font-size : 10pt; background-color: #C0C0C0; }
    td        { font-family : Arial; font-size : 10pt; color : #000000; }
    a        { color : #000000; font-size : 10pt; text-decoration: none; }
    a:hover    { color : #000000; font-size : 10pt; text-decoration : underline; }
    h1        { font-size : 18pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    h2        { font-size : 16pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    h3        { font-size : 12pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    small    { font-size : 8pt; font-weight : normal; color: #FFFFFF;}
</STYLE>
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 12:38 #2
mjula : Mon ikke han kan nøjes med:
<style type=\"text/css\">
a { text-decoration: none; }
a:hover {text-decoration: underline; }
</style>

Dette skal for øvrigt placeres mellem dine <head>-tags.
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 12:39 #3
JOda, men her er lidt extra effekt :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 12:42 #4
mjula : Og en stump JS-kode! ;o)
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 12:43 #5
heeh
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 12:44 #6
Men:

<SCRIPT>
img = new Image;
function changeImg(imgName, target) { img.src = imgName;  document[target].src = img.src; }
</SCRIPT><

Giver automatisk alle links et style, så det er altid godt at sætte ind!
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 12:46 #7
Det der har zq ikke en skid med styles at gøre. Det er en swapimage-funktion til mouseover-billeder. :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. april 2001 - 12:46 #8
Skal jeg så ikke også give mine links en bestemt \"style\"?
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 12:49 #9
Ja, deter jeg da godt klar over, men sætter du den ind, så kan du bare lave dine links som du plejer!
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 12:49 #10
tino_bh--> Nej ikke hvis du sætter hele min kode ind!
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 12:50 #11
tino_bh : Nej, det er ikke nødvendigt. Denne style gælder for alle links på siden.
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 12:51 #12
mjula : Er du sikker på du ved hvad du snakker om?
<SCRIPT>
img = new Image;
function changeImg(imgName, target) { img.src = imgName;  document[target].src = img.src; }
</SCRIPT>
// Dette er en JS-kode, der vist bliver brugt ved imageswap, efter hvad jeg kan se.

<STYLE TYPE=\"text/css\">
    body    { color : #FFFFFF; font-family : Arial; font-size : 10pt; background-color: #C0C0C0; }
    td        { font-family : Arial; font-size : 10pt; color : #000000; }
    a        { color : #000000; font-size : 10pt; text-decoration: none; }
    a:hover    { color : #000000; font-size : 10pt; text-decoration : underline; }
    h1        { font-size : 18pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    h2        { font-size : 16pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    h3        { font-size : 12pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    small    { font-size : 8pt; font-weight : normal; color: #FFFFFF;}
</STYLE>
// Dette er, ganske rigtigt, stylen, men du behøver ikke den anden kode for at denne skal virke.
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 12:53 #13
Det er ukorrekt, men jeg vil ikke ødelægge det her spm med at diskutere med dig...som jeg altid skal!!!

Avatar billede Himbear Nybegynder
04. april 2001 - 13:00 #14
hmm.. umiddelbart virker det ik! Men jeg er så heller ikke lige så hård til det her! Jeg går ud fra at det skal stå sammen med min CSS, er det rigtigt?

//-->
</script>
<style type=\"text/css\">
<!--
.tbh01 {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; color: #666666; text-align: justify}
a { text-decoration: none; }
a:hover {text-decoration: underline; }
-->
</style>
</head>
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:03 #15
Prøv denne:

<style type=\"text/css\">
<!--
.tbh01 {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; color: #666666; text-align: justify}
a:link { text-decoration: none; }
a:hover {text-decoration: underline; }
-->
</style>
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:06 #16
... smider da lige et lille svar.

mjula : Du har stadig ikke ret, men EOD.
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. april 2001 - 13:07 #17
... stadig ikke! Nu viser den \"ingenting\"! Det kunne være at du havde lyst til at lige at se lidt mere, for det kunne være at jeg havde smadret det hele!

<html>

<head>

<title>Home</title>

<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">

<META NAME=\"author\" CONTENT=\"Tino Hansen\">

<META NAME=\"description\" CONTENT=\"Hvorfor du skal v&aelig;lge mig som grafikerl&aelig;rling!\">

<META NAME=\"keywords\" CONTENT=\"Grafiker, grafikerl&aelig;rling, Web, Design, Elev, Director, HTML, Lingo\">

<META NAME=\"ROBOTS\" CONTENT=\"NOINDEX, NOFOLLOW\">

<script language=\"JavaScript\">

<!--

function MM_preloadImages() { //v3.0

  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();

    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)

    if (a[i].indexOf(\"#\")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}

}

function MM_findObj(n, d) { //v3.0

  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf(\"?\"))>0&&parent.frames.length) {

    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}

  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];

  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document); return x;

}

function MM_swapImage() { //v3.0

  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)

  if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}

}

function MM_showHideLayers() { //v3.0

  var i,p,v,obj,args=MM_showHideLayers.arguments;

  for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) if ((obj=MM_findObj(args[i]))!=null) { v=args[i+2];

    if (obj.style) { obj=obj.style; v=(v==\'show\')?\'visible\':(v=\'hide\')?\'hidden\':v; }

    obj.visibility=v; }

}

function MM_setTextOfLayer(objName,x,newText) { //v3.0

  if ((obj=MM_findObj(objName))!=null) with (obj)

    if (navigator.appName==\'Netscape\') {document.write(unescape(newText)); document.close();}

    else innerHTML = unescape(newText);

}

<style type=\"text/css\">

<!--

.tbh01 {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; color: #666666; text-align: justify}

a:link { text-decoration: none; }

a:hover {text-decoration: underline; }

-->

</style>

</head>
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:11 #18
Hvad mener du med at den \"viser ingenting\"? Sker der intet med linksene, eller?
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. april 2001 - 13:13 #19
ingenting – dvs. at den ikke henter filen ind, så der sker åbenbart en fejl!

Den viser en et blankt vindue!
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:14 #20
Du mangler en --> og en </script>
:o)
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 13:16 #21
Prøv...BARE FOR SJOV at sætte dette ind i din head i dit dokument:

<SCRIPT>
img = new Image;
function changeImg(imgName, target) { img.src = imgName;  document[target].src = img.src; }
</SCRIPT><STYLE TYPE=\"text/css\">
    body    { color : #FFFFFF; font-family : Arial; font-size : 10pt; background-color: #C0C0C0; }
    td        { font-family : Arial; font-size : 10pt; color : #000000; }
    a        { color : #000000; font-size : 10pt; text-decoration: none; }
    a:hover    { color : #000000; font-size : 10pt; text-decoration : underline; }
    h1        { font-size : 18pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    h2        { font-size : 16pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    h3        { font-size : 12pt; font-weight : bold; color: #FFFFFF; margin: 0px; }
    small    { font-size : 8pt; font-weight : normal; color: #FFFFFF;}
</STYLE>
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:23 #22
Eller prøv...BARE FOR SJOV at rette

<style type=\"text/css\">

<!--

.tbh01 {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; color: #666666; text-align: justify}

a:link { text-decoration: none; }

a:hover {text-decoration: underline; }

-->

</style>

til

-->
</script>

<style type=\"text/css\">

<!--

.tbh01 {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; color: #666666; text-align: justify}

a:link { text-decoration: none; }

a:hover {text-decoration: underline; }

-->

</style>
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. april 2001 - 13:32 #23
parazite: tak for hjælpen, det lykkedes til sidst!

mvh Tino
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:33 #24
Tino : Er jeg glad for at høre! :o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2001 - 13:37 #25
parazite> Det ser rigtig ud..  Du er sq en dygtig programmør ;o)
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:39 #26
bacardil : Yeah, jeg har jo også et godt webhotel at tjekke det på! ;o)
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:46 #27
mjula : Kan du ikke lige smide mig en mail på david@mcnally.dk? Vil gerne lige redde trådene ud.
Avatar billede mjula Nybegynder
04. april 2001 - 13:48 #28
øhh! En mail???
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2001 - 13:51 #29
Kan i ikke holde det private udenom.. min mailbox passer over alle de mail *gg*
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 13:55 #30
bacardil : Indstillinger > Sæt kryds i \"Send kun en mail... blablabla\" :)
Og smed netop den besked så vi KUNNE holde det udenfor, for ikke at spamme unødigt. *gg*

*spamspamspam*
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2001 - 14:02 #31
*gg* jeg vil gerne abb. på det :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
04. april 2001 - 14:06 #32
Ja, men her får du en besked når eks. tino_bh kommenterer, og mine efterfølgende 20 kommentarer får du ingen besked om. Viola, slunken mailbox! :o)