Avatar billede babz Nybegynder
25. maj 2005 - 09:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

POST og GET

Har jeg nogen mulighed for at fange POST og GET værdier fra XSLT.
Jeg tænkte det måske var muligt da der nu er mulighed for at oprette variabler osv.

Jeg skal bruge det til en søgeformular.

/Babz
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2005 - 01:44 #1
Du kan ikke "fange" dem fra Stylesheet'et, men forskellen på en 'variabel' (<xsl:variable />) og en 'parameter' (<xsl:param />) er, at din XSL Processor kan overføre værdier til parametre, hvilket vil sige at du fra PHP/ASP/C#/whatever kan henet GET/POST som du plejer, og overføre til stylesheet'et før transformering.

Hurtigt ASP eksempel, hvor stylesheetet har defineret "category":

<xsl:param name="category"><!-- Evt. defaultværdi her --></xsl:param>

<% @language = "jscript" %>
<%
    var oXML = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument");
    var oXSL = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument");
    var oXTP = Server.CreateObject("MSXML2.XSLTemplate");
    var oProc;

    oXML.async = false;
    oXSL.async = false;

    oXML.load(Server.MapPath("hyperlinks.xml"));
    oXSL.load(Server.MapPath("transform-links.xsl"));

    oXTP.stylesheet = oXSL;
    oProc = oXTP.createProcessor();

    oProc.input = oXML;
    oProc.addParameter("category", "XML");
    oProc.transform();

    var oHTML = oProc.output;

    Response.Write(oHTML);
%>
/CS
Avatar billede babz Nybegynder
26. maj 2005 - 09:39 #2
Jeg siger takfor svaret....og jeg vidste det egentlig godt.
Men kender du det?
Man sidder med noget og har lyst til at sproget lige havde den ekstra funktionalitet

Jeg ved godt det hele ligger i http-headeren og serveen skal
Avatar billede babz Nybegynder
26. maj 2005 - 09:42 #3
Ups.....Serveren skal inblandes i tildelingen af variabler fra POST og GET.

Men tak alligevel...
Jeg fifler videre med ASP.

/Babz