Avatar billede noooze Nybegynder
24. maj 2005 - 13:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

modtagelse af data og så gemme dem i txt fil for så a vise dem

ok så jeg har et problem. sidder og skal aflevere en eksamensopgave og er en smule fucked. vi er 3 og jeg har arbejdet for alle sammen de sidste 3 dage - er så stresset nu at jeg ikke kan få hovede og hale på noget

jeg har lavet en formular til indtastning af kommentar med brugernavn. så langt så godt

men nu er problemet at skidtet skal modtages og gemmes på en txt fil. samtidig skal jeg så kunne hente det frem og vise det. det sidste er nok ikke et problem, men efter at knoklet for 3 mennesker i 14 dage kan jeg ikke mere. Håber der er en der vil hjælpe.... er næsten parat til at hoppe ud af vinduet
Avatar billede noooze Nybegynder
24. maj 2005 - 13:09 #1
glemte vist at sige at det bare skal være så simplet som muligt.
jeg burde også kunne det... men alt flyder sammen :(
Avatar billede wordwrap Nybegynder
24. maj 2005 - 13:17 #2
går ud fra du kan fange teksten med $_REQUEST, eller lign ??

så kan du vel gøre noget ligende:

$filename = "./sti-til-fil/filnavn.txt";
if (!file_exists($filename))
    {
    touch($filename);
    }

//gentager du for hver linie der skal skrives ind
exec("printf>> $filename 'det der nu engang skal skrives ind \r\n'");

Så mangler du vel bare at få åbnet filen bagefter

Noget der kan bruges ??
Avatar billede zity Nybegynder
24. maj 2005 - 13:29 #3
$tekst = $_REQUEST['navn']; // navn skiftes ud med navnet på tekst feltet

//Gemmer teksten i filen fil.txt
$id = fopen("fil.txt","w");
fputs($id,$tekst);
fclose($id);

//Henter teksten fra filen igen
$id = fopen("fil.txt","r");
$text = fgets($id, 524000) //524000 er hvormange bytes der skal hentes af filen
fclose($id);

print $text;
Avatar billede zity Nybegynder
24. maj 2005 - 13:31 #4
Der skal vel og mærke være skrive rettigheder i den mappe som scriptet ligger i på serveren..