Avatar billede rjj100 Nybegynder
24. maj 2005 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SUS-server

Hej jeg har problemer med at få min susserver til at køre. Start siden kan ikke vises (http://localhost/SUSAdmin)
Jeg har prøvet at afinstallere SUSserveren, på min W2k server, men det kan jeg heller ikke, så kommer der en besked om at service w3svc could not be stopped verify that you have the sufficient privileges to stop system services. Og jeg er logget på som administrator!!!

Måske en anden service er afhængig??

Har osse prøvet at installere SP1 oveni, men det virker heller ikke.

Hjælp!!
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 18:33 #1
prøv at af installer sus i fejl sikret tilstand, og overvej om det ikke ville være bedre at installere wsus istedet for (den kører ganske ok)
Avatar billede rjj100 Nybegynder
26. maj 2005 - 16:37 #2
ok jeg prøver lige at sætte mig ind i wsus først.
Forløbig tak
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2005 - 10:38 #3
wsus er afløseren til sus, og kan udover det sus kan, også holde styr på opdateringer til office og exchange, har kørt med den siden første beta version blev frigivet, og har endnu ikke oplevet problemer ;)
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
29. maj 2005 - 16:48 #4
For at løse det konkrete problem:
Hvad kører der ellers på din sus serveres Information server (IIS) ??? Jeg gætter på at den port du har installeret SUS'en på er optaget af et andet site.. ??
Har du tjekket dette ?
Avatar billede rjj100 Nybegynder
07. juni 2005 - 21:05 #5
Hej igen så fandt jeg ud af det. Jeg havde ikke rettigheden til at stoppe den service. Brugeren der havde ret til det var en system bruger. Så fik jeg lov til at installere. Mærkeligt selv om man er administrator.
Men i skal ha nogle point alligevel for jeres indsats, så kom med nogle svar.
WSUS er vist kun i Beta endnu eller?
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 02:40 #6
WSUS er ude i final release nu, og virker perfekt (hos mig ihvertfald)
Avatar billede rjj100 Nybegynder
23. juni 2005 - 16:06 #7
tak for det - det er sikkert en rigtig god ide.