Avatar billede rasmuslh Nybegynder
24. maj 2005 - 09:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

break if-statement

hejsa

Jeg arbejder på et program hvor der er en række if nestede ind i hinanden. Programmet skal returnere en String. I programmet kalder jeg nogle gange andre metoder inden i en if. Problemet er at det ser ud til at programmet laver en ny tråd til de andre kald og ikke bare stopper koden i den if hvor en ny metode er blevet kaldt.

Så mit spørgsmål er - hvordan stopper man en if! Findes der ikke et break statement som ved en switch?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2005 - 09:56 #1
Java bør ikke starte nogen tråde uden at du eksplicit har bedt om det.
Avatar billede dabster Nybegynder
24. maj 2005 - 14:17 #2
Selv om den starter nye tråde, burde din if kører videre. Paste evt. noget kode.
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
24. maj 2005 - 16:51 #3
Jeg starter ikke nogen nye tråde. De er bare et kald til en anden metode.

public String complexLabeling() {

if(type1 == 0 || type2 == 0) {
    return "Nearest common ancester is root-note: " + typeArray[0];}
if((arg1 == arg2) && (type1 == type2)) {
    nca = "Nearest common ancester " + typeArray[type1] + " with id=" + arg1;
    return nca;
}
else{
    this.getLabel(); // instantierer de to argumenters labels

    while(type1 != type2) {
        this.typeLeveling(); // bringer argumenter op på samme niveau
    }

    boolean labelCompare = true;

    while(labelCompare) {

        if(label1.equals(label2)) {
            this.getSubSequence();
            return "Nearest common ancestor is a " + typeArray[type1] + " with label="+  subLevel1;
        }

        else {

            this.getSubSequence();
            label1 = label1.substring(0,label1Length);
            label2 = label2.substring(0,label2Length);

            type1--;
            type2--;
            if(type1 == 0 && type2 == 0) {
                return "Nearest common ancestor is a " + typeArray[type1] + " with label="+  label1;
            }

} return nca;    // end else - return never used
} // end simpleLabeling()
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
24. maj 2005 - 16:53 #4
while(type1 != type2) {
        this.typeLeveling(); // bringer argumenter op på samme niveau
    }

hvis den går ind i den while med det metode kald - vil kode så stoppe her. Det virker som om at den skal returnere noget?
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
24. maj 2005 - 19:20 #5
Nu har jeg løst det selv. Tak for hjælpen ellers.
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
14. juli 2006 - 11:57 #6
Luk