Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
04. april 2001 - 10:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

procedure cmpilation err

Hvad er der galt her ?

CREATE OR REPLACE procedure insertNews (newsid OUT NUMBER, headline IN VARCHAR2, startdate IN DATE, enddate IN DATE, summary IN VARCHAR2, text IN LONG, fk_gimmick IN NUMBER, fk_image IN NUMBER, fk_gimmick2 IN NUMBER, fk_image2 IN NUMBER, fk_frontimage IN NUMBER, fk_news IN NUMBER, alt_headline IN VARCHAR2, position IN NUMBER)
is
  CURSOR cs_get_id IS
        SELECT seq_news.NEXTVAL
        FROM dual;
begin
  OPEN cs_get_id;
  FETCH cs_get_id INTO newsid;
  CLOSE cs_get_id;

  INSERT INTO news VALUES ( newsid, headline, startdate, enddate, summary, text, fk_gimmick, fk_image, fk_gimmick2, fk_image2, fk_frontimage, fk_news, alt_headline, position );
end insertNews;
/

Får denne fejl I SQL+

LINE/COL ERROR
-------- -----------------------------------------------------------------
2/1      PLS-00103: Encountered the symbol \"CURSOR\" when expecting one of
        the following:
        := . ) , @ % default character
        The symbol \")\" was substituted for \"CURSOR\" to continue.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 10:25 #1
Jeg tror at din første linie bliver for lang.

Prøv at lave et linieskift efter hvert argument:

CREATE OR REPLACE procedure insertNews (
newsid out number,
headline in ....

Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
04. april 2001 - 10:28 #2
smart nok... :-) Takker!