Avatar billede tirr Nybegynder
04. april 2001 - 10:06 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Skærmstørrelser & opløsning

Jeg har fundet et script, som skulle løse problemet med forskellige skærmstørrelser og opløsninger, men jeg kan bare ikke selv gennemskue om jeg har fundet det rigtige script.
Jeg ønsker en forklaring på hvordan scriptet virker, hvordan det påvirker og om det er det rigtige script eller om man kan finde noget bedre ?
Her kommer scriptet:

<script language=\"javascript\">
<!--
with = sceeen.width;

if(with < 800) {
location.href =\'640.htm\';
} else if (width < 1024) ;
location.href=\'800.htm\';
} else if (width < 1280 ) {
location.href=\'1024.htm\';
} else if (width < 1260) {
location.href=1280.htm\';
} else {
location.href=\'megetstoroploesning.htm\'
}
//-->
</script>
Håber på at få en analyse/forklaring ???
}
Avatar billede bbs Nybegynder
04. april 2001 - 10:13 #1
Det skulle virke perfekt!

Hvis størelsen er < 800, bliver du omstillet til 640.htm. Måske skulle du kalde den fil Index.htm.
Hvis størelsen er < 1024, bliver du omstillet til 800, kald den index2.htm.

Bare fortsæt med min fremgangsmåde, og det skulle virke !
Avatar billede whatever Nybegynder
04. april 2001 - 10:15 #2
Scriptet tjekker bredden af dit skærmbillede.
Hvis opløsningen er:
Under 800: går den til 640.htm
Under 1024: til 800.htm
Under 1280: til 1024.htm
Under 1260: til 1280.htm
Ellers går den til megetstoroploesning.htm.

Jeg vil ikke anbefale at bruge sådanne script. Det er bedre at lave en version af siden, som ser godt i både 800x600 og 1024x768.
Avatar billede dudal Nybegynder
04. april 2001 - 10:17 #3
Jeg har i øvrigt også lige lavet en lille forklaring til det på artiklen:

http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=98

/Jesper
Avatar billede tirr Nybegynder
04. april 2001 - 14:24 #4
Tak for opmærksomheden: bbs, whatever og dudal

Men jeg er lidt i tvivl, hvordan jeg skal takle whatever\'s svar og dudal henviser til en udmærket artikkel.
Whatever - du vil ikke anbefale løsningen, kan du venligst sætte nogen flere ord på ? Eller er det for meget ?
Avatar billede dudal Nybegynder
05. april 2001 - 01:17 #5
tirr >> Øhhh... Hvor har du egentligt fundet det script du har sat ind øverest?

/Jesper