Avatar billede sway Nybegynder
23. maj 2005 - 21:14 Der er 8 kommentarer

Computer fryser

Hej

jeg har et stort problem med at min computer fryser på forskellige tidspunkter.

Computeren er helt ny og ikke nogel genbrugte dele.

Når den er frosset og jeg har genstartet den på den hårde måde kan jeg se der sker noget i logbogen som muligvis er årsagen til problemet.

Enheden \Device\Harddisk0\D havde en fejlbehæftet blok.

Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Harddisk0\D.

Jeg får disse fejl meddelser.
og jeg kan ikke finde nogen løsning på hvad der er galt?

Kan det være windows installation - Windows xp pro dk

eller er det min harddisk Western Digital WD2000JD sata harddisk på 200 gb.

Håber der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede savle Nybegynder
23. maj 2005 - 21:23 #1
har du prøvet med en scandisk sæt hak ret fejl osv. højer klik på dit C: drev og vælg egenskaber  kilk på fanebladet funktioner, klik på undersøg nu, og sæt hak i dem begge to.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. maj 2005 - 21:41 #2
har du installeret de tilhørende drivers. Her tænker jeg særligt på chipsæt driveren til dit motherboard.

Hent data lifeguard diagnostics, der er tre udgaver, en til windows, og to der selv booter (diskette eller CD-Rom), du finder den her: http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n Den kan fortælle dig hvad der er galt med din WD disk
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2005 - 21:42 #3
Jeg ville teste mine ram hvis jeg var dig download og test f.eks. http://hcidesign.com/memtest/
Avatar billede sway Nybegynder
23. maj 2005 - 22:25 #4
Hmm nu har jeg kørt den lifeguard diagnostics.. og den stopper efter at have kørt 1/5 del igennem.. hvor den skriver at der er for mange bad sectors.. kan det løses ved en reinstallation med formatering af harddisken eller skal der en ny harddisk til?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2005 - 23:37 #5
Jeg ville prøve med en Win98 startdiskette -> slet partition (ner) -> opret ny partition (ner) -> format c: /u (grundformatering) -> scandisk c: med overfladescanning, så kan du jo selv se om der er så meget godt tilbage af disken at den stadig er værd at gemme på
Avatar billede savle Nybegynder
24. maj 2005 - 00:29 #6
hvis den ikke larmer behøver den ikke at være itu, jeg tror der er for meget gamelt møj=ubrugligt data på den, som man ikke fjerner helt ved at format C: eller slæt partitions, det kan man gøre, alså rens den for alt det møj, med det tool som passer til harddisken, måske også andre programmer, og lade den bruge den til det tager.
på maxtor kan man også rette flere af de fejl den skriver, ved at rens den , måske flere gange, og så køre test på den, ved godt det tager lang tid men :) kan man ikke det på en Western.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. maj 2005 - 08:20 #7
Hvis lifeguard diagnostics brokker sig over for mange bad sectors, så er disken død. Retur til forhandleren, eller producenten, de bytter helt sikker med et smil.

Hvis Lifeguard har et formaterings tool kan du prøve dette. Men bad sectors forringer din disk og der vil uden tvivl komme flere.
Avatar billede savle Nybegynder
30. maj 2005 - 13:28 #8
har du fået prøvet nogle af de forslag som er kommet frem :)