Avatar billede kalle_r Nybegynder
04. april 2001 - 10:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved MoveFirst

Jeg har et problem med min søgning i en database, da jeg får en fejl nogle gange når jeg ønsker at udføre en MoveFirst.

Jeg henter mit søgekriterie fra en anden tabel i samme database, hvilket går fint indtil jeg kommer til et kriterier der ikke findes i min søgningstabel. Derfor får jeg en \"Run-time error 3021 - No current record\" hvilket også er logisk da ingen record indeholder det søgte.

Mit spørgsmål er nu: Hvordan får jeg MoveFirst til at gå videre uden error ???
Er det noget med MoveFirst = False ???
Avatar billede edderper Nybegynder
04. april 2001 - 10:03 #1
Du har vel ingen grund til at MoveFirst hvis dit RS er tomt?
If Not rs.BOF then rs.MoveFirst
Avatar billede kalle_r Nybegynder
04. april 2001 - 10:08 #2
Hvordan finder jeg så ud af om den findes i min tabel, da jeg for det første skal søge 500 kriterier gennem og for det andet skal bruge de \"korrekte\" til videre behandling
Avatar billede proaccess Nybegynder
04. april 2001 - 10:08 #3
IF rs.BOF then
  MsgBox \"Der er ingen records !!!\"
Else
  rs.MoveFirst
  \' her gør du dine ting
EndIf
Avatar billede kalle_r Nybegynder
04. april 2001 - 10:14 #4
Virker ikke !!! Samme fejl opstår på ny.
Er der ikke noget med MoveFirst = False/True ???
Avatar billede proaccess Nybegynder
04. april 2001 - 10:20 #5
MoveFirst er en kommando du giver dit udvalg... lidt a\'la: GÅ TIL DEN FØRSTE !!!

Hvis der så ikke er nogen \"første\", så opstår problemet.
Avatar billede proaccess Nybegynder
04. april 2001 - 10:22 #6
du skal huske at \"rs\" er det navn, vi giver dit recordset, hvis du har kaldt det noget andet, som for eksempel: MitRecordSet skal der selvfølgelig stå MitRecordSet.BOF !!!
Avatar billede lkekspert Nybegynder
17. april 2001 - 12:58 #7
Virker underligt der er givet 60 point når det ikke virker!!!

Jeg kender udmærket problemet, men er der flere point at hente???
Avatar billede kalle_r Nybegynder
17. april 2001 - 13:24 #8
Ja, det vil jeg give dig ret i... Men kommentaren fra proaccess var OK - det var mig der havde lavet en tastefejl. Tak for hjælpen til proaccess