Avatar billede dogg Nybegynder
23. maj 2005 - 15:57 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Tom form-værdi

Hejsa!

Jeg har følgende form:

<form action="checkout.asp" method="post" id="form1" name="form1">
      <tr bgcolor="white" width="100%">
      <td width="15%" align="left" valign="center" nowrap><font class="mellem"><strong>Antal<strong></font></strong></strong></td>
      <td width="45%" valign="center" nowrap><font class="mellem"><strong>Vare<strong></font></strong></strong></td>
      <td width="15%" valign="center"><font class="mellem"><strong>Stk. pris<strong></font></strong></strong></td>
      <td width="15%" align="right" valign="center" nowrap><font class="mellem"><strong>Samlet pris<strong></font></strong></strong></td>
      </tr>

    <tr>
            <td width="15%" valign="center" align="left"><font size="2"><input name="quant13" size="3" maxlength="3" value="12" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue" onFocus="java script:document.form1.quant13.value=''"></font></td>
            <td width="45%"><font class="broedtekstmidt">&nbsp;<a class="indholdlink" href="product.asp?intProdId=13">Produktnavn</a></font></td>
        <td width="15%"><font class="broedtekstmidt">68,00 kr</font></td>
        <td width="15%" align="right"><font class="broedtekstmidt">816,00 kr</font></td>
    </tr>
        </table>
<hr size="1 width="100%" color="black">
        <table border="0" width="100%"><tr width="100%"><td valign="middle" align="left"><font class="mellem"><b>Total&nbsp;inkl.&nbsp;25%&nbsp;moms:</b></font></td>
    <td align="right"<font class="mellem"><b>816,00 kr</b></font>
    </td>
        </tr></table><hr size="1 width="100%" color="black"><br>
<input type="radio" name="leveringstype" value="Afhentning">&nbsp;<font class="broedtekstmidt">Afhentning</font><br><input type="radio" name="leveringstype" value="Levering">&nbsp;<font class="broedtekstmidt">Levering</font><br><br>
        <input type="submit" name="control" value="Opdater" class="knap1">
    <input type="submit" name="control" value="Gå til kassen" class="knap">
    </form>

Sådan set en ganske simpel formel, og netop derfor er jeg helt blank med hensyn til løsningen på dette problem... Når jeg submitter denne her form, vil jeg gerne på checkout.asp hente værdien af "leveringstype" ud - men den bliver ved at være tom... Jeg har prøvet alt muligt, og kan simpelt hen ikke finde ud af hvad der er galt! Håber der er nogen af jer der kan hjælpe!!

På forhånd tak!

/Dogg
Avatar billede fennec Nybegynder
23. maj 2005 - 16:04 #1
Du mangler en " i dine HR:
<hr size="1 width="100%" color="black">

skal være:
<hr size="1" width="100%" color="black">

Det kan måske ødelægge noget...
Avatar billede fennec Nybegynder
23. maj 2005 - 16:06 #2
.. og du er sikker på at du har stavet din request rigtig. Skal være:
request.form("leveringstype")

Ofte får man ikke nogen værdi fordi man har skrevet forkert :o)
Avatar billede dogg Nybegynder
23. maj 2005 - 16:08 #3
Godt set den med HR - har rettet den, men det havde ingen effekt... Og jeg har tjekket stavemåden... Det mærkelige er at den input der hedder "control" kan jeg godt hente værdien fra uden problemer...
Avatar billede fennec Nybegynder
23. maj 2005 - 16:12 #4
Og du har også checket en af radio knapperne?? Ellers får du i hvertfald ingen værdi :o)
Kunne være en ide at sætte en til default:

<input type="radio" name="leveringstype" value="Afhentning" checked>&nbsp;<font class="broedtekstmidt">Afhentning</font><br>
<input type="radio" name="leveringstype" value="Levering">&nbsp;<font class="broedtekstmidt">Levering</font><br><br>
Avatar billede dogg Nybegynder
23. maj 2005 - 16:37 #5
Jeg har også husket at checke én af dem ;)

Og det hjælper ikke at én af dem er checked på forhånd...
Avatar billede fennec Nybegynder
23. maj 2005 - 16:38 #6
Kan du smide ASP koden ind. Det må være der et sted den fejler...
Avatar billede fennec Nybegynder
23. maj 2005 - 16:39 #7
Den skal i hvert fald sende værdien nu....
Avatar billede dogg Nybegynder
23. maj 2005 - 16:43 #8
Jeg har prøvet, bare for at få den til at hente værdien at lave checkout.asp som:
<%
levType = Request.Form("leveringstype")
Response.Write levtype
%>

Men der er INTET!!

Det er SÅ underligt!
Avatar billede dogg Nybegynder
23. maj 2005 - 16:44 #9
den kan ikke få værdien ud!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. maj 2005 - 17:50 #10
1) Du mangler at lukke TD tag'et lige efter "right": <td align="right"<font class="mellem"><b>816,00 kr</b></font>

2) Du *skal* vælge en af dem, ellers har "leveringstype" ikke nogen værdi.. jeg har testet med:

<% response.write "*" & request.form("leveringstype") & "*" %>

Der kom til at stå "*Levering*" og "*Afhentning*" (ved de respektive valg)

Du kan evt tilføje "checked" (så er den valgt som standard) til en af radioknapperne:

<input type="radio" name="leveringstype" value="Afhentning" checked>
Avatar billede nielle Nybegynder
23. maj 2005 - 18:03 #11
Ang. 23/05-2005 16:08:49 så skriver du "den" - men der var altså to fejl. Har du rettet dem begge to?

Iøvrigt burde du slette den ene af dine submit knapper. Men det har ikke noget med løsningen at gøre.
Avatar billede dogg Nybegynder
23. maj 2005 - 20:09 #12
jeg har rettet td-fejlene nu... Det gør heller ingen forskel, men kan heller ikke se hvad det skulle kunne gøre af forskel??
Den bliver ved med at returnere en tom værdi for leveringstype ligemeget hvilken én jeg vælger, og også ligemeget om én af dem er "checked"...
Avatar billede kjulius Novice
23. maj 2005 - 21:28 #13
Det er sikkert heller ikke noget, der hjælper dig, men jeg undrer mig over, at du ikke har en <table> øverst inde i din <form>, når du lukker tabellen, for herefter at starte en ny. Hierakiet er vist ikke helt i orden...?
Avatar billede jamfighter Nybegynder
23. maj 2005 - 23:25 #14
som regel bruger jeg en Select Case når jeg arbejder med radioknapper...

Select Case Request.Form("leveringstype")
  Case "Afhentning"
  Response.Write ("Afhentning")
  Case "Levering"
  Response.Write("Levering")
  Case Else
  Response.Write("fejl i formular - prøv igen")
End Select
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2005 - 12:24 #15
Her er min test, som jeg skrev om (23/05-2005 17:50:07):

---
<form action="index.asp" method="post" id="form1" name="form1">
      <tr bgcolor="white" width="100%">
      <td width="15%" align="left" valign="center" nowrap><font class="mellem"><strong>Antal<strong></font></strong></strong></td>
      <td width="45%" valign="center" nowrap><font class="mellem"><strong>Vare<strong></font></strong></strong></td>
      <td width="15%" valign="center"><font class="mellem"><strong>Stk. pris<strong></font></strong></strong></td>
      <td width="15%" align="right" valign="center" nowrap><font class="mellem"><strong>Samlet pris<strong></font></strong></strong></td>
      </tr>

    <tr>
            <td width="15%" valign="center" align="left"><font size="2"><input name="quant13" size="3" maxlength="3" value="12" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue" onFocus="java script:document.form1.quant13.value=''"></font></td>
            <td width="45%"><font class="broedtekstmidt">&nbsp;<a class="indholdlink" href="product.asp?intProdId=13">Produktnavn</a></font></td>
        <td width="15%"><font class="broedtekstmidt">68,00 kr</font></td>
        <td width="15%" align="right"><font class="broedtekstmidt">816,00 kr</font></td>
    </tr>
        </table>
<hr size="1 width="100%" color="black">
        <table border="0" width="100%"><tr width="100%"><td valign="middle" align="left"><font class="mellem"><b>Total&nbsp;inkl.&nbsp;25%&nbsp;moms:</b></font></td>
    <td align="right"><font class="mellem"><b>816,00 kr</b></font>
    </td>
        </tr></table><hr size="1 width="100%" color="black"><br>
<input type="radio" name="leveringstype" value="Afhentning" checked>&nbsp;<font class="broedtekstmidt">Afhentning</font><br><input type="radio" name="leveringstype" value="Levering">&nbsp;<font class="broedtekstmidt">Levering</font><br><br>
        <input type="submit" name="control" value="Opdater" class="knap1">
    <input type="submit" name="control" value="Gå til kassen" class="knap">
    </form>

<% response.write "*" & request.form("leveringstype") & "*" %>

---
Jeg havde smidt koden i "index.asp", og submitter til samme fil: action="index.asp"
Avatar billede dogg Nybegynder
24. maj 2005 - 12:48 #16
Fejlen er fundet!! Der var i en include-fil en tjek-funktion der fik siden til at redirecte til sig selv, og dermed blev værdien fra formularen nulstillet... Smid et svar alle der har kommenteret, og del pointene!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. maj 2005 - 12:52 #17
OK :-)
Avatar billede fennec Nybegynder
24. maj 2005 - 12:57 #18
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede nielle Nybegynder
24. maj 2005 - 17:48 #19
Svar :^)

Men du mangler nu stadigvæk at få ryddet op i dit html. Prøv blot at se hvordan dine strong-tags står i:

<td width="15%" align="left" valign="center" nowrap><font class="mellem"><strong>Antal<strong></font></strong></strong></td>
Avatar billede dogg Nybegynder
25. maj 2005 - 17:57 #20
ja jeg ved det - men oprydningen kommer altid til sidst :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. maj 2005 - 17:58 #21
Takker for points :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
25. maj 2005 - 18:29 #22
Ditto :^)