Avatar billede harboe Nybegynder
23. maj 2005 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se DVD på TV !

Hejsa
Jeg har lige købt ny conputer med GeForce FX 5500 256MB TVOUT/DVI. Og nu vil jeg så se DVD på mit TV, men det virker ikke.

Jeg har tilsluttet videokortet til et scartstik, som jeg har sat i min videoafspiller. Jeg har ligeledes tilsluttet lyden til scartstikket.

Jeg kan se skærmbilledet på mit TV, men når jeg starter en DVD, så kan jeg se filmen på PC-monitoren, men det vindue hvor filmen afspilles er sort på mit TV.

Jeghar rodet rundt i alle mulige indstillinger, men jeg kan ikke få det til at virke. Nogen der kan hjælpe.

Kan oplyse, at der er fint lyd igennem, det er bare lige billederne der mangler.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
23. maj 2005 - 15:49 #1
Når du godt kan se skærmen på dit tv, så må det være nogle indstillinger i dit afspilningsprogram. Hvilket bruger du?

Se eventuelt efter noget som hedder noget med "overlay". Det skal nok være slået til.
Avatar billede harboe Nybegynder
23. maj 2005 - 15:54 #2
jeg bruger et program der hedder powerDVD

kan ikke finde noget om overlayer i opsætningen
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
23. maj 2005 - 16:05 #3
Hvordan står dine indstillinger omkring grafikkort til tv. Jeg mener klon, spredning o.s.v.
Avatar billede harboe Nybegynder
23. maj 2005 - 16:18 #4
står til PAL-B, klon
Avatar billede goaul Praktikant
23. maj 2005 - 16:38 #5
Havde lignenede problem - lyden var fin, men intet billede - i mit tilfælde sad scartstikket i TV´et ikke helt som det skulle.
Sommetider er det bare en bagatel, men man skal jo lige finde den :)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2005 - 16:52 #6
Har samme problem med mit ATI kort. Jeg løser det ved at ændre i skærm-opsætningen under avanceret.
Indstillinger -> Avanceret -> Skærme - og så byt om på 2 ikoner der ligner sådan noget minimer/maximer halløj (ved sgu ikke hvad de hedder..).
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
23. maj 2005 - 17:09 #7
Du højreklikker på dit skrivebord. I menuen vælger du egenskaber. Derefter vælger du fanen indstillinger og avenceret. Så vælger du den fane der hedder det samme som dit GF kort.
Når menuen i højre side kommer frem skal du vælge fuldskærms video i menuen. Så kommer der 2 rullemenuer frem. Der et område i vinduet der hedder: kontroller til fuldskærm. I den rullemenu der er nedenunder der skal du vælge sekunder skærm. Og under kontroller videozoom på fuldskærm skal du vælge videospejling og så skal pilen nedenunder stå på ud.
Så skulle det virke...
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. juni 2005 - 08:20 #8
Har det hjulpet?