Avatar billede haase Nybegynder
23. maj 2005 - 12:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Update af flere records med forskellige værdier i SQL

Hej alle,

Jeg har en forside med hvor indholdet kan have fire forskellige placeringer. Indholdets placeringer skulle gerne kunne ændres. Derfor har jeg lavet en side med fire dropwdown-bokse.

http://www.henriklutzen.dk/placering.jpg

Når man klikker 'Gem' - bliver man sendt videre til nedenstående kode.
place1, place2 osv angiver DocID

Jeg kan simpelthen ikke UPDATE flere records ad gangen. Hvad er galt?

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="check.inc" -->
<!--#include file="sti.inc" -->
<!--#include file="../Connections/AConn.asp" -->
<%

                strPlace1 = Request.Form("place1")
                strPlace2 = Request.Form("place2")
                strPlace3 = Request.Form("place3")
                strPlace4 = Request.Form("place4")

                Response.Write "place1= " & strPlace1 & "<br>"
                Response.Write "place2= " & strPlace2 & "<br>"
                Response.Write "place3= " & strPlace3 & "<br>"
                Response.Write "place4= " & strPlace4 & "<br>"

        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

      Conn.Open MM_AConn_STRING

        strSQL1 =  "UPDATE tblDoc SET DocPlace='1' WHERE DocID= " & strPlace1

          Conn.Execute(strSQL1)

        strSQL1 =  "UPDATE tblDoc SET DocPlace='2' WHERE DocID= " & strPlace2

          Conn.Execute(strSQL2)

        strSQL1 =  "UPDATE tblDoc SET DocPlace='3' WHERE DocID= " & strPlace3

          Conn.Execute(strSQL3)

        strSQL1 =  "UPDATE tblDoc SET DocPlace='4' WHERE DocID= " & strPlace4

          Conn.Execute(strSQL4)

        Conn.Close

        Response.Redirect "dokument_placering.asp"
%>

/haase
Avatar billede haase Nybegynder
23. maj 2005 - 12:15 #1
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="check.inc" -->
<!--#include file="sti.inc" -->
<!--#include file="../Connections/AConn.asp" -->
<%

                strPlace1 = Request.Form("place1")
                strPlace2 = Request.Form("place2")
                strPlace3 = Request.Form("place3")
                strPlace4 = Request.Form("place4")

                Response.Write "place1= " & strPlace1 & "<br>"
                Response.Write "place2= " & strPlace2 & "<br>"
                Response.Write "place3= " & strPlace3 & "<br>"
                Response.Write "place4= " & strPlace4 & "<br>"

        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

      Conn.Open MM_AConn_STRING

        strSQL1 =  "UPDATE tblDoc SET DocPlace='1' WHERE DocID= " & strPlace1

          Conn.Execute(strSQL1)

        strSQL2 =  "UPDATE tblDoc SET DocPlace='2' WHERE DocID= " & strPlace2

          Conn.Execute(strSQL2)

        strSQL3 =  "UPDATE tblDoc SET DocPlace='3' WHERE DocID= " & strPlace3

          Conn.Execute(strSQL3)

        strSQL4 =  "UPDATE tblDoc SET DocPlace='4' WHERE DocID= " & strPlace4

          Conn.Execute(strSQL4)

        Conn.Close

        Response.Redirect "dokument_placering.asp"
%>
Avatar billede haase Nybegynder
23. maj 2005 - 12:20 #2
fik det til at virke