Avatar billede topperware Nybegynder
23. maj 2005 - 11:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan defineres tabel rammem vha. CSS

... Ja et hurtigt lille spørgsmål ang. rammen på en tabel.
Jeg vil gerne have reglerne for en indholdstabel til at ligge i mit eksterne StyleSheet, og det burde vel ikke være så svært - men alligevel går der ged den. Jeg har flere tabeller til opbygningen af siden, men ønsker kun at definere udseende for en speciel tabel. I HTML kan jeg jo bare skrive <tabel border="1"> og så har alle cellerne i denne tabel en 1 px tyk ramme på, men hvad skriver jeg i mit StyleSheet? Her fx:
.contentTable{border: ?? ;}
Avatar billede groggy Nybegynder
23. maj 2005 - 11:26 #1
.contentTable{border: 1px solid black ;} er en måde at gøre det på.
Avatar billede topperware Nybegynder
23. maj 2005 - 11:26 #2
mit problem er vel egentlig at jeg ikke kan se rammen på min tabel
Avatar billede topperware Nybegynder
23. maj 2005 - 11:31 #3
ok, men det kun ydre rammen, hvor er alle de "indre" linier, altså cellernes rammer. Skal det defineres yderligere for cellerne? Jeg mener hvad svarer til HTML table border="1"?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. maj 2005 - 11:31 #4
Avatar billede topperware Nybegynder
23. maj 2005 - 11:32 #5
det skal siges at der rigtig nok er en sort 1px tyk ramme rundt om tabeller
Avatar billede groggy Nybegynder
23. maj 2005 - 11:44 #6
Hvis det kun er cellerne du vil have indrammet kan du kalde din class i dit TD tag.
Avatar billede topperware Nybegynder
23. maj 2005 - 12:11 #7
Her er point for svaret. Det fungerer ikke som jeg havde håbet, men svaret er jo rigtigt nok - så Tak for hjælpen
Avatar billede roenving Novice
23. maj 2005 - 15:46 #8
Det gøres sådan:

.contentTable{border: 1px solid black ; border-collapse: collapse;}
.contentTable td{border: 1px solid black ;}
Avatar billede topperware Nybegynder
25. maj 2005 - 12:23 #9
Jeg takker roenving - det var lige præcis her jeg ville hen.