Avatar billede ncp Nybegynder
22. maj 2005 - 19:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere readers på samme tid?

Hi, har følgende funktion, som jeg bruger til at loade data ind på min form:

    Private Function LoadConfiguration(ByVal Serial As String)
        Dim PartsCmd As SqlClient.SqlCommand = New SqlClient.SqlCommand("SELECT * FROM t_configurationparts WHERE ConfigurationPartConfiguration = '" & Serial & "' ORDER BY ConfigurationPartDate", objSqlConn)
        Dim PartsRdr As SqlClient.SqlDataReader = PartsCmd.ExecuteReader

        ListView1.Items.Clear()

        Do While PartsRdr.Read
            ListView1.Items.Add(PartsRdr("ConfigurationPartSerial"))
            ListView1.Items(ListView1.Items.Count - 1).Tag = PartsRdr("ConfigurationPartId")
            ListView1.Items(ListView1.Items.Count - 1).SubItems.Add(PartsRdr("ConfigurationPartText"))
        Loop

        PartsRdr.Close()
        PartsCmd.Dispose()

    End Function

Problemer er, at når jeg loader formen, vil jeg gerne have den til at hente den sidste nye record, hvilket jeg gør sådan her:

    Private Sub frmConfigurations_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim objSqlCmd As SqlClient.SqlCommand = New SqlClient.SqlCommand("SELECT * FROM t_serials WHERE SerialIsConfiguration = 1 ORDER BY SerialConfigurationDate", objSqlConn)
        Dim objSqlRdr As SqlClient.SqlDataReader = objSqlCmd.ExecuteReader

        If objSqlRdr.Read Then
            ActivateConfiguration()
            LoadConfiguration(objSqlRdr("SerialNo"))
        Else
            DeactivateConfiguration()
        End If

        objSqlRdr.Close()
        objSqlCmd.Dispose()
    End Sub

Men når jeg kører mit program får jeg at vide, at PartsRdr ikke kan tilknyttes connectionen, da der allerede er en reader tilknyttet (objSqlRdr) - hvordan kommer jeg uden om dette problem - kan man hvikelig ikke læse fra en database hvis man er igang med at læse et andet sted ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2005 - 19:30 #1
der kan kun være 1 open data reader på 1 connection

så enten skal den anden data reader closes inden du åbner den næste

eller så skal du bruge hver sin connection
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 17:02 #2
OK ?
Avatar billede ncp Nybegynder
24. juli 2005 - 23:32 #3
Ja, selvfølgelig - sorry jeg ikke havde fået lukket den her :(

Og tak iøvrigt!