Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 17:41 Der er 28 kommentarer

internet adgang på trådløst netværk

Jeg sidder her og vil gerne på nettet gennem mit trådløse netværk... mit problem er bare at det kan jeg ikke... jeg har sat alle stik korrekt i og jeg er på det trådløse netværk... men der er ingen internet... og på routeren's status side kan jeg se der ikke er i-net forbindelse... en som kan hjælpe mig?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
22. maj 2005 - 17:44 #1
jeg ville ringe til din udbyder og fortælle at der ikke er lys i den diode der indikere trafik på selve routeren. (højst sandsynligt et problem hos din ISP)
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 17:46 #2
jeg sidder på mit internet nu... men så snart jeg sætter det til min router virker det ik?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
22. maj 2005 - 17:49 #3
hov, er bange for jeg misforståd dit spm.
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 17:50 #4
jeg kan ikke oprette adgang så snart det kommer over det trådløse netværk
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. maj 2005 - 17:54 #5
hvad er det for en router? Er der en kabeltilslutnings mulighed (4xport switch), hvor du kn checke om det kun er et trådløst problem.

Hvis du laver en ipconfig i "dos" hvad siger den så?
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 18:01 #6
jeg har testet den da det er en 4 ports router... problemet er at routeren ikke får internet selv om jeg sætter stikket i
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 18:02 #7
linksys WRT54G
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. maj 2005 - 18:20 #8
Ok når din pc er tilsluttet med kabel - skriver du (jeg går ud fra det er XP) kør - CMD enter og der skriver du ipconfig. Der skulle da gerne svares tilbage med ip: 192.168.1. et eller andet og dhcp ja og gateway 192.168.1.1.

Der efter skriver du 192.168.1.251 i explorer og så skulle du gerne få adgang til routeren. std. password er admin
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. maj 2005 - 18:25 #9
hvilken ISP har du?
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 18:35 #10
jeg har adgang til min router... men hvis jeg sætter mit internet stik i routeren kan jeg gå ind og se på min router's status side og se at der ikke er nogen internet adgang... og det jeg gerne vil opnå er internet adgang =)
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 18:38 #11
jeg har TDC bredbånd
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. maj 2005 - 18:38 #12
Ja, self. men hvem er ISP?
Tele2 skal du bare connecte med router til dynamisk IP, TDC skal du forbinder med brugernavn og password... Så hvilken ISP har du?
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 18:39 #13
TDC
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. maj 2005 - 18:40 #14
TDC har du fået et 12-cifret brugernavn og har sikkert selv ændret password. Det skal du indtaste i routeren.
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 18:43 #15
jamen hvornår skulle jeg have fået det brugernavn? eller er det bare mit kunde nr?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. maj 2005 - 18:44 #16
Hvis det er adsl skal man ikke bruge brugernavn.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. maj 2005 - 18:45 #17
ja kundenummeret.. der er ca 12 cifre... :-)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. maj 2005 - 18:47 #18
okay rickhi, hvornår er det da blevet ændret?
Jeg har en router hvor jeg har brugernavn og password indtastet (men der er også en speedstream...)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. maj 2005 - 18:47 #19
Jeg skal læse det ordentlig det er bredbånd du skal ikke bruge brugernavn til noget.

Hvis det er bredbånd uden noget ekstra så er det dynamisk IP, så man skal sikre at routeren har opsat dhcp. men du skriver at der ikke er forbindelse, så det lyder som a dårligt kabel / b dårligt stik / c dëfekt router d / forkert opsætning = router sat op med forkert ip-adresse. Er der lys i WAN lampen?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. maj 2005 - 18:48 #20
Jeg har speedstream ligeså og bruger ikke brugernavn til noget som helst(borset fra mail)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
22. maj 2005 - 18:50 #21
OK - så kan du sikkert tilslutte med og uden.
Det vigtigeste er også at du vælger den rigtigt forbindelsestype. PPPOE tror jeg, eller Dynamisk IP.
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 18:52 #22
på min router er der lys i power, wlan og internet... og den er sat op til dhcp... men jeg kan ikke gå på nettet...
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. maj 2005 - 18:57 #23
Hvis der er lys i den, så har du forbindelse, kan du under routerens opsætning finde en WAN ip-adresse ellers evt. prøv at lave en IP-renew inde på routeren.

Det slog mig pludseligt og det er jeg ikke 100% sikker på, men jeg mener at TDC laver en MAC-adresse fixeren, således at vi fattige mennesker som kun har købt en ip-adresse ikke bare kan putte flere maskiner på. Derfor skal man vente i en time før mac-adressen kan frigøres
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. maj 2005 - 19:02 #24
Som eksempel: http://eksperten.dk/spm/529244

Prøv at kontakte TDC-support, og bed dem om at lave en release på din addresse
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 19:08 #25
det kan jeg ikke se hvad skulle hjæpe efter som jeg faktisk kun sidder og prøver at få en computer på =)
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 19:10 #26
Status på router når i-net er sat til

MAC Address: 6 tal og 6 bogstaver
Router name: WRT54G
Hostname:
Domain name:
Login type: Automatic configuration - DHCP
IP Adress: 0.0.0.0
Subnet mask: 0.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
DNS 1:
DNS 2:
DNS 3:
DNS 4:
MTU: 1500
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. maj 2005 - 19:25 #27
Det er helt klart at du ikke modtager en adresse fra TDC.

Hvis jeg forstår din config rigtigt:

ISP -> Speedstream -> Linksys -> PC.

hvis det er tilfældet og du ikke har et-eller andet mellem Speedstream og Linksys, så er det TDC, du skal have fat jvf. min beskrivelse af Låst MAC-adresse.
Avatar billede rickih Nybegynder
22. maj 2005 - 19:29 #28
okay det vil jeg så prøve