Avatar billede phelon Nybegynder
22. maj 2005 - 17:01 Der er 5 kommentarer

Pinnacle Studio 9 kan ikke køre i XP SP2!

Studio 9 - opdateret version 9.04 - har 3 funktioner: Import af videofiler (capture), redigering af videooptagelser og brænding af film til CD eller DVD.
Jeg har kørt Studio9 med XPhome på laptop med godt resultat.
Ny Medion stationær - Aldi's sidste tilbud - med fine specificationer har XPhome SP2. Her kan Studio 9 redigere og antagelig brænde, men kan ikke importere fra DV-camera (Canon).
Jeg er ikke ene om problemet, for Pinnacle henviser til Microsoft, som vedgår, at problemet består, men anbefaler download af en patch: "Update for Windows XP (KB885222)".
Det har jeg selvfølgelig gjort; men det hjalp ikke!
Jeg ved, at der findes lidelsesfæller. Har nogen et råd?
Avatar billede gano707 Nybegynder
23. maj 2005 - 14:53 #1
Er din XP fult opdateret?

Det kører fint med mit Panasonic GS11 og SP2...
Avatar billede phelon Nybegynder
23. maj 2005 - 16:52 #2
Jeg kører XP SP2 men har ikke opdateret yderligere bortset fra den nævnte patch. Har du brugt den?
MS henviser til, at cameraer der bruger "S400 speed" har vanskeligheder.
Kender du dit camera's speed?
Avatar billede gano707 Nybegynder
27. maj 2005 - 11:26 #3
Ja, jeg må ha' brugt den nævnte patch, da mit XP er fuldt opdateret..

Nej, kender desværre ikke cam'ets speed...
Avatar billede phelon Nybegynder
13. juni 2005 - 21:44 #4
Til orientering:
fortsat efterforskning viser, at enkelte camcordere, hvoriblandt Canon MV20, har de omtalte vankeligheder med XP SP2's firewire.
Den hotfix, som findes hos MS, har ikke hjulpet mig.
Jeg håber på, at MS arbejder videre med problemet og kommer meed en anden hotfix.
Indtil da bruger jeg laptop med XPSP1 til capture. Så regner med at læsse avi-filerne over til desktop med bedre skærm og foretage editering der.
Avatar billede tummas Nybegynder
05. december 2005 - 08:18 #5
Jeg har selv haft samme problem, den eneste udvej jeg havde var at afinstallere pinnacle og installere det igen, besværligt og irreterende ja, men nødvendigt for mig. Nu virker de i hvert fald.