Avatar billede ramu Nybegynder
21. maj 2005 - 22:59 Der er 6 kommentarer

[kode]kode[/kode]

Hey alle eksperter..
Jeg har et lille problem, som jeg ikke rigtig kan få løst..
Det eneste er at jeg har et artikelsystem. I artikelsystemet kan man tilføje kodestykker, ved hjælp af [kode][/kode].
Men når jeg har gjort det, er det kun den første artikel der fungere med det.

Min kode ser således ud:
                    $jhh = mysql_query("SELECT * FROM tutorials WHERE id = '".$_GET[id]."'") or die(mysql_error());
                    while($abv = mysql_fetch_array($jhh)) {
                    $tekst = $abv[tekst];
                    $tekst = htmlentities($tekst);

$patterns = array(
"/\[kode\](.*?)\[\/kode\]/"
);
$replacements = array(
"<div class=\"tutorials_kode\">\\1</div>",
);
$tekst = preg_replace($patterns,$replacements, $tekst);

                        echo "<h1>Artikler > $abv[overskrift]</h1>";
                            if($_SESSION['brugernavn'] && $_SESSION['user_id']) {

                    $tekst = ereg_replace("\n", "<br>", $tekst);
                    if($abv) {
                    print "<b>$abv[overskrift]</b><br />
                    $tekst<br /><br />
                    <b>Skrevet af: $abv[forfatter] d. $abv[dato] | Læst $abv[hits] gange.</b>
                    <hr size='1' color='black'>";

Nogle der kan se hvad jeg skal gøre, for at det virker korrekt ?
Avatar billede nizo Nybegynder
21. maj 2005 - 23:25 #1
Prøv med en eregi_replace istedet for array..

og $tekst.. det hedder eregi
Avatar billede ramu Nybegynder
21. maj 2005 - 23:47 #2
Det virker ik
Avatar billede hmortensen Nybegynder
22. maj 2005 - 04:29 #3
Prøv at udskifte det her:
$patterns = array(
"/\[kode\](.*?)\[\/kode\]/"
);
$replacements = array(
"<div class=\"tutorials_kode\">\\1</div>",
);
$tekst = preg_replace($patterns,$replacements, $tekst);

med:
$tekst = preg_replace("/\[kode\](.*)\[\/kode\]/Umis", "<div class=\"tutorials_kode\">$1</div>", $tekst);
Avatar billede nielle Nybegynder
22. maj 2005 - 20:35 #4
1) Kan din kode overhovedet køre? I føjle dit cut’n’pasts mangler der i hvert fald noget efter linjen:

$replacements = array(
"<div class=\"tutorials_kode\">\\1</div>",

Den ender bare I et komma.

2) Er du sikker på at det kun er den første linje den virker med? Jeg ville snare gætte på at det var den allersidste. Forklaring i næste punkt.

3) Grunden til at det ikke virker for samtlige poster er at du læser al data ud far databasen inde i din while-løkke. Imidlertid begynder du først at udskrive når løkken er kørt færdig. Dette betyder at det kun er den sidste post som overhovedet han blive udskrevet. Din variabel $tekst er nemlig blevet overskrevet undervejs.

Din kode, men mine kommentarer:

$jhh = mysql_query("SELECT * FROM tutorials WHERE id = '".$_GET[id]."'") or die(mysql_error());

while ($abv = mysql_fetch_array($jhh))
{
    $tekst = $abv[tekst];  // Nielle: Her overskrives værdien i $tekst, fra det forrige gennemløb, men den aktuelle post.
    $tekst = htmlentities($tekst);

    $patterns = array("/\[kode\](.*?)\[\/kode\]/");
    $replacements = array("<div class=\"tutorials_kode\">\\1</div>",  // Nielle: Her mangler der noget!

);

// Nielle: Her er $tekst lig med den sidste værdi fra løkken. Alle de foregående værdier er glemt.

$tekst = preg_replace($patterns,$replacements, $tekst);

echo "<h1>Artikler > $abv[overskrift]</h1>";

if ($_SESSION['brugernavn'] && $_SESSION['user_id'])
{
    $tekst = ereg_replace("\n", "<br>", $tekst);

    if ($abv)
    {
        print "<b>$abv[overskrift]</b><br />$tekst<br /><br /><b>Skrevet af: $abv[forfatter] d. $abv[dato] | Læst $abv[hits] gange.</b><hr size='1' color='black'>";

4) Løsningen på dit problem er at flytte al udskrivningen indenfor i while-løkken.
Avatar billede nielle Nybegynder
30. maj 2005 - 18:24 #5
Har du fået kigget på det endnu?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juni 2005 - 20:02 #6
?