Avatar billede taiko_m Nybegynder
21. maj 2005 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Design - med hensyn til bruger venligt

Hejsa

jeg skal lave et smart måde hvor jeg kan rediger bruger retigheder på min hjemme side.

jeg havde tænkt mig at bruge checkbox, men da jeg har en mel masse retigheder. fx
1) forum: sler og ret.
2) afstemning: opret, slet og ret
3) nyheder: oprte (til forsiden)
4) bruger: ret bruger retigheder
5) osv.
i alt har jeg 10-15 stykker lige pt.
jeg har ikke nogen ide hvordan det skal laves, med hensyn til design og bruger venlighed.

så hvis der var en eller flere der kunne hjælpe med at lave et design til det så ville det være dejligt.

på forhånd tak.
Avatar billede roenving Novice
21. maj 2005 - 15:53 #1
Jeg ville kigge på nogle af de færdiglavede ting, som bruger standard server-side scripting-sprog, f.eks. phpBB i php eller snitz-forum i asp !-)
Avatar billede taiko_m Nybegynder
21. maj 2005 - 17:01 #2
selve php koder skal ikke laves det kan jeg selv, men det er designet der volder porblemer. det ser ikke så godt ud hvis man her en sider med 10 bruger navne og 15 checkboxe ud  for hve. det vil også fylder mindst 2 side bredte. hvis der skal værer 15 checkboxe med text til.
Avatar billede per1291 Nybegynder
21. maj 2005 - 22:59 #3
Forslag: Lav en tabel med 16 kolonner, som bortset fra den første (brugernavnet) kun fylder en checkboxbredde hver. Kolonneoverskrifterne skrives over hinanden, lidt forskudt og med en ramme, der ender i en vinkel der går ned til kolonnen.

Er det volapyk? Så vil jeg uddybe.

Hilsen Per
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2005 - 04:12 #4
F.eks. kan du bnytte dig af billeder, hvor teksten står lodret, men vi er vist ude i den umulige opgave, hvis du vil klemme 20-40 ting ind i en tabel, som skal være på skærmen samtidig !-)
Avatar billede per1291 Nybegynder
23. maj 2005 - 17:28 #5
Så, nu har jeg lavet et lille demo-program for at demonstrere hvad jeg mente. Tillader mig at kalde det et "svar", for det har taget en del tid. Ved at lege med skriftstørrelsen kan man godt presse det ind på et enkelt skærmbillede.

<html>
<head>

<script>

var antalchecks=15, antalbrugere=10, nr=antalchecks

var farve="silver, cyan, navajowhite, lightblue, yellow, lightgreen, palegoldenrod, burlywood, cornsilk, lavender, peachpuff, lightcyan, lightgrey, lightyellow, lime, wheat".split(", ")

var txt="Brugernavn,driver's license,no license,right away,license to kill,TV license,Mensa certificate,administrator rights,human rights,left right,turn right,do right,maybe right,all rights,right to remain silent,right to write".split(",")

var brugernavn="Q. Nørdahl,Sigurd,Mig selv,Tilfældig gæst,Min kone,External 1,External 2,James Bond,Prins Henrik,Mary".split(",")

var S="<table cellspacing='0' cols='"+(antalchecks+5)+"' width='"+(antalchecks+5)*30+"px'>"
S+="<tr>"
for (var c=1; c <= antalchecks+5; c++) {S+="<td width='30px'></td>"}
S+="</tr>"
for (var c=1; c <= antalchecks+1; c++) // overskrifter
{
  S+="<tr height='12px'>"
  for (var k=0; k<=antalchecks-c; k++) {S+=" <td>&nbsp;</td>"}
  if (nr==0) {S+=" <td colspan='5' align='center' bgcolor='"+farve[0]+"'><b>"+txt[0]+"</b></td>"}
  else {S+=" <td colspan='5' align='right' bgcolor='"+farve[nr]+"'>"+txt[nr]+" &nbsp; </td>"}
  var forrigefarve=nr
  for (var k=antalchecks-c+2; k<=antalchecks; k++)
  {
  forrigefarve++
  S+=" <td bgcolor='"+farve[forrigefarve]+"'></td>"
  }
  S+="</tr>"
  nr--
}

for (var b=0; b<antalbrugere; b++) // brugerlinjer
{
  S+="<tr>" // tom linje
  for (var c=1; c <= antalchecks+5; c++) {S+="<td></td>"}
  S+="</tr>"
  S+="<tr height='12px'>"
  S+=" <td colspan='5' align='center' bgcolor='"+farve[0]+"'>"+brugernavn[b]+"</td>"
  for (var k=1; k<=antalchecks; k++)
  {
  S+=" <td align='center' bgcolor='"+farve[k]+"'><input type='checkbox'></td>"
  }
  S+="</tr>"
}
S+="</table>"
document.write(S)

</script>

</head>
<body>
</table>
</body>
</html>

Hilsen  Per
Avatar billede per1291 Nybegynder
28. maj 2005 - 21:34 #6
Apropos "Design - med hensyn til bruger venligt":

Har vi mistet den venlige eksperten-bruger ved navn "taiko m"?

Hilsen  Per
Avatar billede taiko_m Nybegynder
29. maj 2005 - 19:12 #7
det ser rigtigt godt, jeg takker mange gang

hilsen tk