Avatar billede tanzaweb Nybegynder
21. maj 2005 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

$_requset['users_resolution']

Hej

Jeg prøver at bruge $_requset['users_resolution'] da den dukker op i min phpinfo, og det virker egentlig også fint her men nå min kammerat som sider et andet sted prøver viser den ingenting?

Hvordan kan det mon være?

Jeg har også prøvet at bruge 'HTTP_REFERER' og det virker fint men hvis jeg prøver at køre et script som ligger i en anden mappe så laver den fejl på den igen. At den ikke kan finde variablen.?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. maj 2005 - 15:46 #1
Der findes ikke en 'users_resolution' variabel. Det er en du selv sætter i en query eller input, og derefter bruger $_REQUEST[] til at fange værdien.

$_REQUEST[] er en sammensmeltning af $_POST og $_GET således at den kikker efter en værdi enten i $_POST arrayet eller $_GET arrayet :-)

Og, som jeg skrev til at starte med, da der ikke findes nogle værdi der hedder 'users_resolution' i en af disse to, tror jeg at det er noget javascript du bruger til at lure brugerens resolution ud.

Eller er der noget jeg ikke ved ?-)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. maj 2005 - 15:48 #2
www.php.net&l=en" target="_blank">http://www.google.com/search?q=users_resolution+site:www.php.net&l=en

0 resultater
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
21. maj 2005 - 16:00 #3
Hvis jeg køre en phpInfo() så kommer den frem lige under php variables

sådan here:
PHP Variables
Variable Value
_REQUEST["users_resolution"] 1152x864
_COOKIE["users_resolution"] 1152x864
_SERVER["ALLUSERSPROFILE"] C:\\Documents and Settings\\All Users
_SERVER["APP_POOL_ID"] DefaultAppPool

Og jeg har lavet en side hvor det eneste jeg gør er en echo $_request['users_resolution'] og så viser den min resolution som 1152x864 som er den jeg køre med.

Så hvorfor ligger den i phpinfo på min server?
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
21. maj 2005 - 16:04 #4
hvad så med http_referer som henter filen ned, jeg har eksemplevis en side som hedder statistik.php, men når jeg vil hente oplysninger med referer så kommer den med statitsik/statistik.php altså hele sti navnet, er der en man kan bruge til kun at får selv filnavnet?
Avatar billede olleolleolle Nybegynder
24. maj 2005 - 12:05 #5
php_info() er en aktiv side som spørger brugerens computer om de ting den skal bruge. Informationen er dynamisk og opbevares ikke på serveren.

Men informationen er der.

I en cookie på din computer, som $_REQUEST[]-variabeln også dækker ind (plus $_POST og $_GET) har du en key "users_resolution" og en værdi. Måske har din vens computer ikke sat den cookie.

Cookies kan nemt sættes og læses via PHP (og på andre måder, f.eks. med JavaScript). Læs mere om funktioner kring cookies her: http://dk.php.net/manual/en/features.cookies.php

Læs mere om predefined variables som $_REQUEST: http://dk.php.net/manual/en/language.variables.predefined.php
Avatar billede tanzaweb Nybegynder
24. maj 2005 - 12:35 #6
Tak olleolleolle

Jeg vil kigge på det du skrev men flere andre af mine venner har nu været ind og fra nogle læser den users_resulution og andre ikke, det skæge er at vi ikke har sat nogle cookies nogle steder på siden

Mads