Avatar billede lazlowdk Nybegynder
21. maj 2005 - 14:44 Der er 9 kommentarer

skyline - nogle ideér?

På min hjemmeside skal jeg oppe i toppen lave en skyline der spreder sig over hele skærmen... med det mener jeg at toppen af skærmen skal ligne siluetten af en storby mod himlen med stjerner... se eksempel her: www.in-tune.dk/eks.jpg...

som sagt skal denne skyline sprede sig over hele toppen af skærmen... men hvordan kan jeg lave det??
Avatar billede apo Praktikant
21. maj 2005 - 15:03 #1
Du kan lave det som en baggrund der gentager sig selv horisontalt. Det kræver blot at du designer din baggrund således, at den kan gentage sig selv uden at der kommer 'skævheder og hakker' - hvis du forstår mig.

Apo
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
21. maj 2005 - 16:05 #2
jahr... men hvordan får jeg den til kun at gentage sig horisontalt?
Avatar billede weblex Nybegynder
21. maj 2005 - 18:52 #3
Ved at putte følgende ind i dit stylesheet:

body {
    background-image: url("dinstorbybaggrund.jpg");
    background-repeat: x-repeat;
}
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. maj 2005 - 21:24 #4
Her lidt kortere, og mere korrekt ;D

body {
  background:url(billed.jpg) repeat-x;
}

Men det lyder da som en fin idé - ser lige om jeg kan bikse noget sammen...
Avatar billede weblex Nybegynder
21. maj 2005 - 21:48 #5
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad der er mest rigtigt. Men min metode plejer nu at virke c",)
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
24. maj 2005 - 15:33 #6
hmm... jeg vil teste begge forslag og så belønne det bedste... tak... ;)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2005 - 17:27 #7
<ole>

weblex >> Nej, den plejer i hvert fald ikke virke med 'x-repeat'. Men den plejer nok at virke, hvis du skriver 'repeat-x'  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede weblex Nybegynder
24. maj 2005 - 17:40 #8
He he - pinligt...

Du har selvfølgelig ret :o)
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. maj 2005 - 21:54 #9
Muuuhahahaha ;D