Avatar billede fru-doom Nybegynder
21. maj 2005 - 12:50 Der er 5 kommentarer

Webserver i linux!

Ja nu har jeg ligget og brugt plesk i 1 års tid, og er blevet træt af det efter som jeg er blevet hackedflere gange. Findes der et program ligesom plesk, måske gratis, som er ligeså nemt, MEN MERE SIKKERT at bruge end plesk? Det skal være med mySQL og ftp, fuldstændig med de samme ting i som plesk, og acounterne må gerne være lige så nemme at lave....
Det SKAL være til REDHAT...

Er der nogen om kan hjælpe?
For da jeg hoster flere domæner på min linie, derfor er det vigtigt for mig at få det op og køre hurtigst!!!!
Avatar billede plazm Nybegynder
21. maj 2005 - 12:52 #1
Apache, mySQL og en ftp server burde da kunne gøre det.
Det er da i hvert fald noget sikekrt hvis du sætter det korrekt op.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. maj 2005 - 14:21 #2
Mere end 60% af alle verdens web-servere bruger Apache som server-software. Apache er open source og gratis og ligger ganske sikkert på din Red Hat CD så den bare kan installeres. På grund af den store udbredelse er det let at finde hjælp på Google eller i forskellige FAQ's til opsætningen af Apache.
Avatar billede fru-doom Nybegynder
21. maj 2005 - 18:43 #3
jeg spørger efter et komplet system, som når det er installeret er alt sat op og klar til brug.
Avatar billede plazm Nybegynder
21. maj 2005 - 18:57 #4
problemet med det er at der ikke er ret mange der laver sådanne pakker fordi at apache sagtens kan gøre det og er nemt at sætte op.
Der er som sagt masser af guider, også på Dansk.
Avatar billede fru-doom Nybegynder
21. maj 2005 - 19:10 #5
ok. men kan du så sende mig nogle links til sider med apache downloads og guider???