Avatar billede ra__mus Nybegynder
20. maj 2005 - 21:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

class for body

Jeg vil gerne have nogle forsk classes for body. Kan man det, altså feks :

body {
border-left: 1px solid #F39E31 ;
border-right: 1px solid #F39E31;
background:url(xy14.gif) no-repeat center top;
}
body1 { .......

}
osv..
Avatar billede jih Nybegynder
20. maj 2005 - 21:11 #1
hvis du skriver
body {
border-left: 1px solid #F39E31 ;
border-right: 1px solid #F39E31;
background:url(xy14.gif) no-repeat center top;
}
for eksempel, så bliver det til din default body...

ellers hvis du vil have flere forskellige kan du bare skrive classes til andre tags... fx
#body1 {
...
}
og indsætter den class med fx <div class="body1">tekst her</div>
Avatar billede ra__mus Nybegynder
20. maj 2005 - 21:15 #2
Skal der være # foran body1 ??
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
20. maj 2005 - 21:16 #3
webphyco

Du mener <div id="body1">tekst her</div>

# er til ID :)
eller er det
.body {} eller div.body {} for kun <div> tags
Avatar billede ra__mus Nybegynder
20. maj 2005 - 21:21 #4
Altså hvad skal der så stå her hvis det er body1 jeg bruger :
<body onLoad="populate(); setInterval(startTael,1000)">
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2005 - 21:36 #5
hvis det er et ID er det:
<body onLoad="populate(); setInterval(startTael,1000)" id="body1">

css:

body #body1 {
  background: #00f;
}
Avatar billede jih Nybegynder
20. maj 2005 - 21:41 #6
claus > ja jeg blander vist lidt... =S my bad..
Avatar billede olebole Juniormester
20. maj 2005 - 22:07 #7
<ole>

Du har kun ét body-element i et HTML-dokument - derfor har du også kun brug for én CSS-regel for body'en  :)

Du påtænker forhåbentlig ikke at begynde at skifte klasse, dynamisk(?) Det er en rigtig dårlig idé og bør, så vidt det overhovedet er muligt, undgåes.
Skift i stedet de enkelte style-properties ... det performer mange, mange gange bedre  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede miko67 Nybegynder
21. maj 2005 - 09:13 #8
Hej Ole

Jeg er lidt nysgerrig; hvorfor er det en dårlig idé at skifte klasse dynamisk?

Mere præcist: Hvorfor/hvodan performer det mange gange dårligere?

/den-nysgerrige
Avatar billede olebole Juniormester
21. maj 2005 - 12:30 #9
Ved et klasseskift, skal browseren spytte et helt nyt DOM-træ ud og genberegne _alt_ i dokumentet. Det tager alt for lang tid .... for et kompliceret dokument, kan det faktisk tage flere sekunder.
Det sker ikke, hvis du nøjes med at skifte style-properties ... såmænd heller ikke, hvis der skulle være 20-30 stykker af dem  :)