Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 18:25 Der er 8 kommentarer

Upload billede/sti til MSSQL database..

Hej eksperter..

Jeg sidder og roder med et cms til min shop. Hvor jeg har lavet en opret vare funktion. Funktionen fungere perfekt, men jeg mangler lige en upload billede funktion på den. Jeg koder i (C#.NET) er der en der kan hjælpe mig... funktionen skal uploade et billede i rodmappen i mappen site/produktimg/ og stien i databasen.. eks site/produktimg/prod1.jpg osv...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 18:28 #1
Der er masser af eksempler på file upload i ASP.NET på nettet.

Eks.:

http://www.codeproject.com/aspnet/fileupload.asp
Avatar billede xitmorph Nybegynder
20. maj 2005 - 21:27 #2
hmm... nja det var ikke lige det jeg mente.. men ellers tak.. jeg vil ikke store billedet i dben.. jeg vil store det med serveren.. der er begrenset plads på sql...så meningen er at jeg vil [Gennemse] --> vælg billede---> upload eksempelvis via ftp eller noget i rodmappen på sereren---> og samtidig skrive en streng i tabellen produkter/prod1.jpg Jeg er klar over det er en idiot metode, men tror ikke der er andre metoder.. og jeg vil ikke lave hele mit CMS om...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2005 - 21:31 #3
artiklen viser da både hvordan du gemmer som disk fil og hvordan du gemmer i database ??
Avatar billede xitmorph Nybegynder
21. maj 2005 - 06:44 #4
oh.. det så jeg ikke.. sorry..  :-)  Men det eksempel der er vist er lidt tyndt..
der står at jeg skal bruge using System.IO.FileStream  og koden

private void WriteToFile(string strPath, ref byte[] Buffer)
{    FileStream newFile = new FileStream(strPath, FileMode.Create);
    newFile.Write(Buffer, 0, Buffer.Length);
    newFile.Close();
}
Avatar billede xitmorph Nybegynder
21. maj 2005 - 06:46 #5
men nu er den uploadet til serveren.. men hvad nu ?.. stien i databasen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2005 - 09:11 #6
stien er jo bare en almindelig tekst variabel som du gemmer i databasen med
en normal INSERT
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 17:06 #7
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2006 - 03:26 #8
??