Avatar billede Swift Praktikant
20. maj 2005 - 15:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan køres 'Visual Basic' DTS Packages?

Jeg har ca. 50 databaser der skal exporteres fra 1 SQL server til 1 anden.
Og det er ikke en "engangs forestilling".

Så helst vil jeg have et program/script der tager SQLSERVER1:DATABASE_27 og kopierer ALTING til SQLSERVER2:DATABASE_27 (måske lige med undtagelse af brugerrettigheder.

Desuden har jeg brug for at scriptene skal køres mere end 1 gang pr. database - så scriptene skal lave de korrekte DROP kommandoer m.v.
Og fortløbende tællerer (indexes) skal være de samme som på SOURCE databaserne!

Jeg har selv forsøgt at lave en export/import - og det fungerer fint.
Jeg har derfor valgt at gemme "operationen" i en 'Visual Basic File' DTS Package.
På den måde havde jeg tænkt mig, manuelt at rette i .bas filen, så den passer til de forskellige databaser.

MEN!! Hvordan får jeg "eksekveret" .bas filen?
MS beskriver hvordan det gøres med Visual Basic.
Men jeg har 'kun' Visual Studio .NET 2003 - med Visual Basic.
Og når jeg følger opskriften fra MS, og tilføjer referencer til DTS objekterne, og til .bas filen - så får jeg følgende fejl:
'Statement is not valid in a namespace.'
...og den fejl får jeg for SAMTLIGE linier i .bas filen.
Så et eller andet er helt galt!

Er der nogen der ved:
- Hvordan man får 'eksekveret' .bas filer med Visual Studio .NET 2003?
- Hvordan man ellers kan exportere 50 databaser fra 1 server til en anden?
Avatar billede wizdom Nybegynder
26. maj 2005 - 07:59 #1
Jeg har selv rykket fra en db server til en anden og gjorde det, at

jeg restorede fra den ene (Med de bruger rettigheder der nu skulle til)
til den nye db server, og derefter backuppede hele db til et lokalt drev
på den nye server,

var det ikke en måde at slippe for alt muligt "extra" på ;)
Avatar billede Swift Praktikant
26. maj 2005 - 19:53 #2
Problemet er blot at det SKAL være scripts, fordi det er noget der skal kunne køres med flere gange og med kort varsel.

Så, hvis man først skal til at tage 50 backups o.s.v....så holder det ikke.
Avatar billede Swift Praktikant
03. juni 2005 - 18:08 #3
Jeg har ikke fået brugbare svar, og lukker derfor spørgsmålet.