Avatar billede hedemann Nybegynder
20. maj 2005 - 10:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trigger og parameter i EXEC master..xp_cmdshell

Hej

Jeg er ved at opsætte en trigger på en tabel der har til formål at starte et exe-program op når der indsættes en række i en tabel.

Jeg vil gerne ha' overført række id'et til exe-programmet således programmet er i stand til at gå ind og læse den indsatte række.

CREATE TRIGGER UdførJob
ON [dbo].[ATest]
FOR INSERT
AS
EXEC master..xp_cmdshell 'C:\UdførJob\UdførJob.exe <id>'

Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg overføre id-værdien til kommandolinie parameteret
Avatar billede mnoer Nybegynder
20. maj 2005 - 12:33 #1
har ikke prøvet det før, og aner ikke om det kan lade sig gøre... men kan du bruge @@identity ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. maj 2005 - 13:20 #2
CREATE TRIGGER UdførJob
ON [dbo].[ATest]
FOR INSERT
AS
declare @cmd varchar(50)
set @cmd = 'C:\UdførJob\UdførJob.exe ' + cast(@@identity as varchar)
EXEC master..xp_cmdshell @cmd
Avatar billede hedemann Nybegynder
20. maj 2005 - 14:59 #3
Mange tak