Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
19. maj 2005 - 22:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

AMD 64 - Typer

Som subj.
Er der nogen der kort kan ridse forskellen op, mellem disse. Og hvilken skal jeg vælge?

Athlon64 Clawhammer
Athlon64 New Castle
Athlon64 Venice
Athlon64 Winchester
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2005 - 22:45 #1
Du skal da vælge Intel 64 bit cpu :)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
19. maj 2005 - 22:48 #2
Uha - Intel er bandeord herhjemme :)
Avatar billede driis Nybegynder
19. maj 2005 - 23:44 #3
"Venice" er den nyeste og har laveste strømforbrug og afgiver dermed mindst varme.
Avatar billede driis Nybegynder
19. maj 2005 - 23:47 #4
Udover det har Venice fået en lidt mere effektiv memory bus.
Der er meget lidt performance forskel på de forskellige modeller, men Venice er at foretrække hvis du kan få den til lille eller ens pris (jeg har ikke lige tjekket priserne).

Hvis du har mod på en længere udredning:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-venice.html
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. maj 2005 - 02:11 #5
Mange tak for svar. Jeg kan desværre ikke finde Venice på lager nogen steder.