Avatar billede rippie Nybegynder
19. maj 2005 - 21:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til mail form

Hey folkens .. jeg har en mail form der sender mig en mail, men mailen vises lidt underligt ... nu er det her lige hvad den skriver i GMAIL ...

Content-type: text/html; charset=iso-8859-1

From: Ronnie Jørgensen <ronnie.andre@gmail.com>
Message-Id: <20050519191931.D89E69A7C@server.gethosted.dk>
Date: Thu, 19 May 2005 21:19:31 +0200 (CEST)

      <font face='verdana' size='2'>

      Heeey test

      </font>

--------------------------

Hmm og det ser ikke lige ud til at virke må man jo sige, og den finder heller ikke afsender, der skriver en unknown :(

men her får i lige mit script ...

    echo "Din email er nu afsendt til Noer-Photo. <p>Jeg vil besvare din mail hurtigst muligt.";

    $besked = addslashes(nl2br(strip_tags($_POST['besked'], '<b><i>')));

        $to = "ronnie.andre@gmail.com";
    $subject = "Mail fra Noer-Photo.dk";

    $message = "
    <font face='verdana' size='2'>

    $besked

    </font>
    ";

    $headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
    $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
    $headers .= "From: $_POST[afsender] <$_POST[afsemail]>\r\n";

    mail("$to", "$subject", "$message", "$headers");

    }

håber at der er nogen der kan hjælpe *S*
Avatar billede esbar Nybegynder
19. maj 2005 - 22:18 #1
$message = "
    <font face='verdana' size='2'>

    $besked

    </font>
    ";

Din fejl ligger tydeligvis her, så lad os arbejde med den. Prøv det her:

    $message = "<font face=\"verdana\" size=\"2\">" .
              $besked .
              "</font>";
Avatar billede rippie Nybegynder
23. maj 2005 - 18:32 #2
Nu har jeg ikke lige tid til at rode med det nu, kigger på det lidt senere ... men hvorfor nu de der \ ? forstår ikke hvorfor de nu skal med ind ....
Avatar billede esbar Nybegynder
23. maj 2005 - 21:49 #3
det er fordi at når der står bare " så tror php at $message er slut. Php vil tro dette:

$message = "<font face="

og der slutter så $message, men hvis vi bruger \ så igonere php den "
Avatar billede rippie Nybegynder
23. maj 2005 - 22:26 #4
oki .... men det virker stadig ikke ... hehe .... kan det være gmail (webmail) som er lidt anderledes end outlook expres ??? for det virkede engang med outlook.....

syntes også at det er noget skidt, kan sgu aldrig finde ud af hvornår php vil have $row[test] eller $row['test'] eller $row["test"] hehe
Avatar billede rippie Nybegynder
24. maj 2005 - 18:57 #5
opretter lige et nyt, har fundet fejlen..