Avatar billede MarkA Praktikant
19. maj 2005 - 17:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvad er mysql_fetch_assoc()

Jeg får denne meddelse hvergang jeg prøver at tilføje et svar i min tagwall. nogle der ved hva det betyder?

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/car-gossip.dk/public_html/members/forum/vis.php on line 14

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/car-gossip.dk/public_html/members/forum/vis.php on line 41
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2005 - 17:45 #1
Det plejer at betyde at enten er der fejl i din connection eller i din SQL.

Prøv og tilføj en

or die(mysql_error())

til din mysql_connect og mysql_query.
Avatar billede MarkA Praktikant
19. maj 2005 - 17:48 #2
den skriver dette
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
19. maj 2005 - 17:51 #3
må vi se din MySQL syntax?

$sql = ???
Avatar billede MarkA Praktikant
19. maj 2005 - 17:54 #4
<?php
$mysql['host'] = '****';
$mysql['username'] = '*****';
$mysql['password'] = '****e';
$mysql['database'] = '****';

$range = 8; // Antal resultater pr. side

$offset = isset($_GET['offset']) ? $_GET['offset'] : 0;

mysql_connect($mysql['host'],$mysql['username'], $mysql['password']);
mysql_select_db($mysql['database']);
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2005 - 17:59 #5
jeg gentager:

Prøv og tilføj en

or die(mysql_error())

til din mysql_connect og mysql_query.
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
19. maj 2005 - 17:59 #6
mente nu din SELECT FROM, UPDATE eller INSERT INTO alt efter hvad det er du vil. Det er typisk der fejlen ligger.
Avatar billede MarkA Praktikant
19. maj 2005 - 18:06 #7
det hele er gået ned... skriver igen når det virker
Avatar billede yHec Novice
19. maj 2005 - 18:15 #8
Har du husket følgende linje??

mysql_free_result($mysql['database']); ?

jeg havde på et tidspunkt samme problem - og det her løste det!

Den skal tilføjes efter alle databseoperationer er foretagede

/jan
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2005 - 18:19 #9
øh - skal mysql_free_result ike kalde4s på et result set fre,for på en string
med databasens navn ?
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
19. maj 2005 - 18:20 #10
ah va'?

ved ikke lige hvad du mener, men har aldrig brugt mysql_free_result og mit sql virker.
Avatar billede olebole Juniormester
20. maj 2005 - 11:24 #11
<ole>

Arne >> Jo, det y skriver, giver ingen mening. mysql_free_result skal kaldes med resultat-sættet som argument, hvis det skal virke  ;o)

- og ja ... en rigtig god hjælp ved debugging er:
  $sql = "[SQL_SÆTNING]";
  $res = mysql_query($sql) or die ($sql."<br>\n".mysql_error());

Så er det sjældent, en SQL-fejl kan gemme sig længere  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede yHec Novice
20. maj 2005 - 23:21 #12
Ups - hehe...

Havde lige overset der var tale om en INSERT sql

Sorry
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2005 - 16:19 #13
froggy ?
Avatar billede MarkA Praktikant
05. februar 2009 - 22:33 #14
lukker tråd