Avatar billede tif12345 Nybegynder
19. maj 2005 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lille if/else problem

Har 2 forskellige $row[type] i min database og vil gerne give disse en fællesbetegnelse med noget tekst alt efter hvilken en af "typerne" det er.

Jeg har brugt følgende, der dog kun resulterer i at den første "$type" (Cars) bliver printet- tiltrods for at man nu skulle befinde sig på $type (Bikes) siden.

---
if ( $row['type'] == 'car' ) { $type = "Cars"; }else if ( $row['type'] == 'bike' ) { $type = "Bikes"; }
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
19. maj 2005 - 17:50 #1
if ($row['type'] == 'car') {
    $type = 'Cars';
} else if ($row['type'] == 'bike') {
    $type = 'Bikes';
}

din kode ser umildbart rigtig ud, sikker på der står 'bike' i databasen?

Ud fra dit spørgsmål lyder det som om at den printer Cars selv om den burde printe Bikes. Men jeg forstår ikke helt om du vil printe begge dele ud efter hinanden eller hvad det er du vil.
Avatar billede tif12345 Nybegynder
20. maj 2005 - 12:37 #2
Jeg vil ikke printe begge dele ud efter hinanden ...

Lad os sige jeg har view.php?id=10 - og id 10 har $row[type] == 'car', så er det meningen at jeg gerne vil kunne printe "Cars" med variablen $type, eller omvendt hvis $row[type] == 'bike', så indeholder $type "Bikes".

Sådan så jeg i min view.php fil, kan gøre således:

<title>Denne side indeholder <?=$type></title>

Håber det gir mening.
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
20. maj 2005 - 12:56 #3
så kan jeg umildbart ikke se noget galt med din kode, problemet må ligge i din database,  enten med at type er defineret forkert eller der kommer fejl under connect. Har du error reporting slået fra?
Avatar billede tif12345 Nybegynder
09. juni 2005 - 16:28 #4
Min kammerat fixede problemet for mig. Vælger at lukke .. Takker for indsatsen