Avatar billede hansaarhus Nybegynder
19. maj 2005 - 13:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kald af PHP-program

Er det muligt fra PHP at kalde et andet PHP-program ?

I de opgaver jeg har arbejdet med hidtil har man kaldt PHP-programmer fra FORM's. Jeg ønsker dog at kalde forskellige PHP-programmer alt efter omstændighederne. Er der en funktion CALL VIDERE.PHP eller lignende ?

PS: Det er lidt længe siden jeg har arbejdet med PHP, så det kan godt være at det er et meget simpelt spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2005 - 13:10 #1
Du kan sætte formens action til at kalde en anden php-fil, hvis det er det du mener?

Der findes også en del andre måder, PHP er ikke kun begrænset til web-brug, du kan sagtens køre PHP applikationer fra et CLI.

--
pacroon
Avatar billede hansaarhus Nybegynder
19. maj 2005 - 13:22 #2
Hej pacronn. Det er ikke fra en FORM, men fra den ene PHP-fil til den anden. Det er en web-aplikation.
F.eks.
<?php
  select...
  .
  if (blabla) {
    kald 'forste.php'
  }
  else {
    kald 'anden.php'
  }
php?>

Spørgsmålet er om funktionen 'Kald' findes og i givet fald hvad hedder den ?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2005 - 13:37 #3
Ja, altså du kan bruge include("forste.php");
http://dk.php.net/include/
.. sådan at du har en fil der indeholder nogle ting du gerne vil have udført i den ifsætning - så tager include og inkluderer alle de funktioner forste.php har, og sætter dem ind dér, og kører videre.

Som noget andet kan du echo'e et META REDIRECT der simpelthen bare sender brugeren videre til en anden side, men det er vidst lidt et hack.

Som noget tredje kan du lave en funktion som du har lavet, der simpelthen ændrer header();'en til noget andet - men den skal kaldes før alt andet, så den bliver vidst også lidt snørklet.

Jeg ville nok anbefale include();, uden at vide præcist om du kan bruge det i netop dit tilfælde!
Avatar billede hansaarhus Nybegynder
19. maj 2005 - 14:17 #4
Hej pacroon.
Echo '<meta http-equiv="refresh" content="0;url=http://www.... virkede faktisk efter hensigten. Jeg havde dog regnet med at man kunne kalde PHP direkte. Include kunne jeg ikke bruge i dette tilfælde. Men resultatet må siges at være fuldt ud OK. Tak for hjælpen Pacroon. Jeg vil gerne give dig point, men så skal du vist lige første angive kommentaren som svar.
Avatar billede pacroonold Nybegynder
19. maj 2005 - 18:51 #5
Tak skal du have, jeg håber det kunne bruges :)
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2005 - 18:53 #6
Hov, nu skulle jeg vidst lige besvare med den rigtige bruger :)