Avatar billede olando Nybegynder
19. maj 2005 - 12:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre dato format fra 22-10-2005 til 2005-10-22

Jeg har denne kode

                                <SELECT id="Select1" name="expiry_date">
                                        <OPTION selected value="<%response.Write(now()+3650)%>">10 år</OPTION>
                                        <%

            dim i
            for i = 1 to 365
            response.Write("<OPTION value=""")
            response.Write(now()+ i)
            response.Write(""">" & formatdatetime(now()+ i) & "</OPTION>")& vbcrlf
            next
            %>
            </SELECT>
            <!--
            <SELECT id="Select2" name="expiry_date">
            <OPTION selected value="<%response.Write(now()+3650)%>">10 år</OPTION>
            <%
            dim i1
            for i1 = 1 to 365
            response.Write("<OPTION value=""")
            response.Write(DateAdd("ww", +i1,now()))
            response.Write(""">" & formatdatetime(DateAdd("ww", +i1,now()),1) & "</OPTION>")& vbcrlf
            next

som skriver 6/7/2005 drop down menuen den skal omformateres så den skriver 2005/7/6 så mySql databasen forstår den
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 12:23 #1
en løsning er at bruge Year, Month og Day
ex
dato = Year(Now())&"/"&Month(Now())&"/"&Day(Now())
Avatar billede olando Nybegynder
19. maj 2005 - 13:04 #2
jeg har prøvet at putte den ind her det gav ikke noget resultat

<OPTION selected value="<%response.Write(date = Year(Now())&"/"&Month(Now())&"/"&Day(Now())+3650)%>">10 år</OPTION>
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 13:10 #3
ok sådan kan du heller ikke gøre.. måske mit eksempel var dårligt ;o)
Sådan her kan du gøre for den lige nu
<OPTION selected value="<%=Year(Now())&"/"&Month(Now())&"/"&Day(Now()))%>">10 år</OPTION>
Hvis du så vil 3650 til skal du gøre det over hele linjen
<OPTION selected value="<%=Year(Now()+3650)&"/"&Month(Now()+3650)&"/"&Day(Now()3650))%>">10 år</OPTION>
Avatar billede olando Nybegynder
19. maj 2005 - 14:15 #4
det virker men jeg kan ikke give dig point når du skriver som kommentar du skal sende mig det som svar. tak for hjælpen

Databasen vil stadig ikke æde den jeg for ingen fejl den skriver bare 0000-00-00 ved du hvorfor syntaxen ser således ud

sSql = "INSERT INTO news ( kategory, headline, teaser, body, keywords, expiry_date,picture,picture_text,url) VALUES ('" & kategory & "','" & headline & "','" & teaser & "','" & body & "','" & keywords & "','" & expiry_date & "','" & picture1 & "','" & picture1_text & "','" & url & "')"
Avatar billede submann Nybegynder
19. maj 2005 - 14:22 #5
Du kunne jo evt. bruge lcid til at ændre der.
Du skal jo bare finde en som skriver det som du vil...

Komplet liste her: http://www.submann.dk/test/lcid.asp
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 16:01 #6
oki så får du et svar :o)
Det sidste med databasen er svært at svare på ud fra det du giver
Jeg gætter på det er "expiry_date" som er forkert?
Så skal du "back tracke" til der hvor du sætter expiry_date og se på det du sætter den til da det må være der det går galt
Avatar billede olando Nybegynder
19. maj 2005 - 16:12 #7
Ok og tak igen