Avatar billede sparki Nybegynder
19. maj 2005 - 07:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

T_STRING problemer

hej eksperter, jeg har et problem som jeg overhovedet ikke kan se...

scriptet:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<?php
include("config.php");
mysql_connect("rofl", $conn);
$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY nr DESC LIMIT 0,3");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "<b><font face="verdana" size="-1">" . $data[1] . "</font></b>";
echo "<br><font face="verdana" size="-1">" . $data[2] . "</font><br><br>";
echo "<br><font face="verdana" size="-1">skrevet d. " . $data[0] . "</font><br><br>";
?>
<br><br>
<font face="verdana" size="-1"><a href="index.php?id=newsall">Show all</a></font>
</body>
</html>

Den melder fejl således:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /usr/home/web/web15282/hp/news.php on line 13

og linie 13 ser ud således:

echo "<b><font face="verdana" size="-1">" . $data[1] . "</font></b>";
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 07:44 #1
echo "<b><font face=\"verdana\" size=\"-1\">" . $data[1] . "</font></b>";
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 07:44 #2
eller
echo '<b><font face="verdana" size="-1">' . $data[1] . '</font></b>';
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 07:46 #3
og den vil du få i alle dine linje
Problemet er jo at din streng starter og slutter med "
Så hvis du bruger
echo "tekst";
så skal evtueller " i tekst escapes \"
hvis du bruger
echo 'tekst';
Så behøves de ikke escapes
Avatar billede horsmark Nybegynder
19. maj 2005 - 07:48 #4
eller
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){?>
  <b><font face="verdana" size="-1"><?=$data[1]?></font></b><br>
  <font face="verdana" size="-1"><?=$data[2]?></font><br><br>
  <br><font face="verdana" size="-1">skrevet d. <?=$data[0]?></font><br><br>
<?}

:-)
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 07:50 #5
to sider af samme sag
Avatar billede horsmark Nybegynder
19. maj 2005 - 08:04 #6
tre ? *G*
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 08:09 #7
ja igen et "religions" spørgsmål
Men fakta er stadig at fejlen kommer pga 19/05-2005 07:46:21
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 08:10 #8
:P
Avatar billede horsmark Nybegynder
19. maj 2005 - 08:24 #9
yes også derfor det er dig der skal smide et svar ;-) OG nu ikke mere kode-hode-hetch-argh-jeg-tror-det-er-mere-sexet-og-smart-hvis-man-lige-rykker-koden-lidt-ind

(selvom det er super undeholdende og vi kan bruge 1000vis af timer på det)
Avatar billede busschou Praktikant
19. maj 2005 - 08:27 #10
hehe tja...lad os nu se om han kan bruge det
Jeg lægger som regel først svar når jeg får at vide at det kan bruges..kan jo være der dukker andet op :o)
Avatar billede sparki Nybegynder
07. juli 2005 - 23:27 #11
.
Avatar billede busschou Praktikant
08. juli 2005 - 07:48 #12
hvad så sparki ? Så tager du bare point selv uden en kommentar?
Selv tak for hjælpen
Det skulle vel så _IKKE_ være en anden gang
hrmf :o(
Avatar billede sparki Nybegynder
08. juli 2005 - 14:57 #13
det er der en grund til... at jeg aldrig fandt ud af det.. vil selvfølgelig ikke sige hjælpen er ubrugelig.. men den hjalp mig ikke til målet. og da jeg først er blevet mindet om det i dag, og denne tråd er forholdsvis "gammel" ville jeg ikke være sikker på i andre fandt tilbage til denne tråd. Men hvis du gerne vil have 60 point så skriv, og jeg opretter en hvor du får dem i.
Avatar billede busschou Praktikant
08. juli 2005 - 23:04 #14
Jeg er ligeglad med point, men synes helt generelt at det virker uforskammet blot lukke sådan uden at give en kommentar/bemærkning/løsning
Og at man ikke finder tilbage til den forstår jeg ikke hvad du mener med
Du kan jo blot skrive, så får alle som deltager jo en mail
Men det er så bare min mening
Avatar billede horsmark Nybegynder
11. juli 2005 - 10:23 #15
enig herfra :-(