Avatar billede bonebreaker Nybegynder
18. maj 2005 - 14:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Checkbox er der klikket på i en CheckListbox

Problemet ligger som sådan i at jeg har en CheckListbox, der når man vælger et checkbox skal sætte flueben udfra et dataset i en anden checkboxlist. Problemet er bare at jeg ikke umiddelbart kan finde ud af hvilken checkbox som brugeren har afkrydser.

Der må da være en simpel løsning til at finde ud af hvilken checkbox der bliver klikket på.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
18. maj 2005 - 22:04 #1
Jeg går ud fra, at det er en Checkboxlist du anvender?

Denne kontrol har to metoder til at finde ud af hvilken/hvilke checkbox'e der er markeret med et flueben:

SelectedIndex: returnerer index-nummeret på den markerede checkbox. (den laveste, hvis flere er markeret)

SelectedItem: returnerer værdien på den markerede checkbox. (den laveste, hvis flere er markeret)
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. maj 2005 - 23:18 #2
du kan også løbe dem allesammen igennem :

foreach(ListItem li in someCheckBoxList.Items)
{
  if(li.Selected)
  {
    // -- et eller andet her
  }

ellers tror jeg du må bruge en række af checkboxe istet for en checkboxlist.

mvh
Avatar billede bonebreaker Nybegynder
01. september 2005 - 17:12 #3
Lukket