Avatar billede ikaruga Nybegynder
18. maj 2005 - 13:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

menu placeres i tabel

jeg vil bruge en menu fra dhtmlcentral, som ser sådan her ud:
http://www.frip.dk/Denton/menuscript.html

den skal placeres på mit site, som er sat op i tabel..
hvis jeg bruger absolute placering, så kan jeg få det til at se fint ud, så længe man kører i fuld skærm, - men menuen flytter sig hvis man gør sit vindue mindre..

Så kan jeg se i koden, at der er lavet et notat om at hvis man hvis man ændrer divfoldcont fra absolute til relative,
kan placere menuen i tabel..uhm.. det har så ikke lige lykkedes mig at gøre.

Så jeg søger en løsning på hvordan jeg sikrer mig at menuen bliver på sin plads.
hvis den skal i tabel, så forklar mig hvordan, for det kan jeg åbenbart ikke finde ud af.
takker :)
Avatar billede horsmark Nybegynder
18. maj 2005 - 23:04 #1
du kan evt gøre sådan her for at kunne styre menuen (måske)

<table>
<tr><td>
<!--ny relativ udenomsliggende container -->
<div style="position:relative">

  <!-- Menu container -->
  <div id="divFoldCont">
  ....
  </div>

</td></tr>
</table>
Avatar billede psykochicken Nybegynder
19. maj 2005 - 00:44 #2
Du behøver ikke at lave en ny udenomliggende container.
Som der står i kommentarerne lav
#divFoldCont{position:absolute; left:80px; top:100px; width:170px; visibility:hidden;}
om til
#divFoldCont{position:relative; left:0px; top:0px; width:170px; visibility:hidden;}
og placer menuen i den tabelcelle, hvor den skal vises. Det virker fint - uanset vinduesstørrelse :)

Hvis det ikke virker hos dig, så smid din kode eller et link.
Avatar billede ikaruga Nybegynder
19. maj 2005 - 11:26 #3
ach so!
tak for hjælp. det bliver psykochicken der får pointene.
Avatar billede ikaruga Nybegynder
19. maj 2005 - 15:34 #4
psykochicken, skriv et "svar" så jeg kan give dig pointene :)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
19. maj 2005 - 16:47 #5
Velbekomme ;)