Avatar billede davidhs Nybegynder
18. maj 2005 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Springe labels over der er brugt

Kære eksperter.

Jeg har rodet med en database til mit arbejde men er støt på nogle problemer nu. Det er lavet sådan så man kan udskrive labels fandt så en stump kode her på eksperten som man kunne bruge så man kan springe de labels over på arket som er brugt. Det virker fint når man ser det på skærmen men når man skriver ud ser starter den altid fra labels 1 uanset om man har valgt labels 5

Dette er linket til den kode som jeg fandt her
http://eksperten.dk/spm/42385

Den ser sådan her ud.
Option Compare Database
Option Explicit
Dim tæl As Integer
Dim a As Integer
Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If tæl < a Then
Me.NextRecord = False
Me.PrintSection = False
End If
tæl = tæl + 1
End Sub

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
a = InputBox("Hvilken etiket er den første, der skal bruges?", "Første labels", 1)

tæl = 1

End Sub

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt siden den godt nok viser det som det skal være på skærmen men ikke skriver det korrekt ud

Med venlig hilsen

David.
Avatar billede kabbak Professor
18. maj 2005 - 11:54 #1
Prøv med :
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
a = Val(InputBox("Hvilken etiket er den første, der skal bruges?", "Første labels", 1)

tæl = 1

End Sub
Avatar billede davidhs Nybegynder
18. maj 2005 - 14:08 #2
Selve visningen virker godt nok men trykker jeg udskriv i filer eller værktøjslinien så starter den fra label 1 stadigvæk.

MVH David.
Avatar billede ricky Nybegynder
18. maj 2005 - 21:30 #3
Det tror jeg ikke at du kan med Access med mindre du laver en udregning af hvor på papiret den skal starte..

Jeg selv bruger http://www.nicelabel.com
Avatar billede davidhs Nybegynder
19. maj 2005 - 21:32 #4
Jeg har nu leget lidt med den kode som jeg har fået af Kabbak og har fundet ud af hvordan jeg kan få det som jeg vil have det. Denne kode skal bruges der manglede en parentes i den foroven.

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
a = Val(InputBox("Hvilken etiket er den første, der skal bruges?", "Første labels", 1))
tæl = 1
End Sub

Åbner man rapporten til skærmvisning og trykker man så her udskriv i værktøjslinien eller i menuen filer så vil den ikke skrive det ud med de offset man har valgt i labels. Så her snyder det altså lidt. Laver man derimod en knap som ud skriver rapporten uden at vise den på skærmen, ja så kommer kommer den ud rigtigt. Hvorfor der er sådan ved jeg så ikke. Kabbak du sender mig lige et svar så får du dine point.

MVH David.
Avatar billede kabbak Professor
19. maj 2005 - 22:08 #5
Godt du fandt ud af det, trods jeg manglede en )

Og et svar
Avatar billede ricky Nybegynder
19. maj 2005 - 23:47 #6
godt gået!