Avatar billede fgj Nybegynder
18. maj 2005 - 01:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se www.dmi.dk mere - andre sider virker ok?

Pludselig kan jeg ikke se http://www.dmi.dk mere i Internet Explorer, og det er den eneste side jeg har problemer med.
Efter lang tid med "Åbner siden..." afbrydes og "Siden kan ikke vises" kommer frem.

Jeg anvender IE 6.0 og Windows 98.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt?
Avatar billede gratis Nybegynder
18. maj 2005 - 01:33 #1
prøv at tømme dine midlertidige internetfiler:.| Kontrolpanel | Internetindstillinger | Generelt | , samme sted,under Indstillinger ka du ændre på hvor meget den skal gemme,sæt det til 40-60mb,jeg forslår det pga Internet Explorer tit opfører sig underligt hvis dette tal er for højt.
Avatar billede fgj Nybegynder
18. maj 2005 - 01:41 #2
Det har jeg forsøgt uden held.
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. maj 2005 - 01:48 #3
For at udelukke netværksproblemer, så prøv tracert kommandoen i en command prompt

tracert -d www.dmi.dk

og hvilken ip får du til dmi?
Avatar billede gratis Nybegynder
18. maj 2005 - 01:51 #4
ok,har du installeret någet nyt software/opdatering, der ku gøre det ? du ka evt prøve at sætte sikerheden ned til lav i internetinstillinger for at se om det sq gøre en forskel..
Avatar billede fgj Nybegynder
18. maj 2005 - 01:52 #5
tracert -d www.dmi.dk

Sporer rute til a1310.g.akamai.net [195.215.37.6]
Avatar billede fgj Nybegynder
18. maj 2005 - 01:53 #6
->gratis: nyt software? Windows Update er det eneste jeg kan komme i tanke om...
Avatar billede fgj Nybegynder
18. maj 2005 - 01:56 #7
->gratis: sikkerhed lav ændrer ikke noget
Avatar billede gratis Nybegynder
18. maj 2005 - 02:01 #8
ok, så er det nok ikke softwaren... men ku ligne et netværks problem som ksoren siger

på en nslookup for jeg:.

Addresses:  194.255.208.102, 194.255.208.105
Aliases:  www.dmi.dk, www.dmi.dk.edgesuite.net

på en tracert for jeg 194.255.208.105
Avatar billede fgj Nybegynder
18. maj 2005 - 02:06 #9
Netværksproblem? Er det hos mig? Og hvad består det i?
Avatar billede gratis Nybegynder
18. maj 2005 - 02:13 #10
det er ikke nødvendigvis hos dig, har din udbyder driftstatus som du ka kigge på ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. maj 2005 - 02:21 #11
Det lader til dmi har flere tilgange til deres servere. Jeg får samme ip som fgj.

dmi benytter gzip til deres sider. Ifølge google har internet explorer tidligere haft nogle problemer her. Måske det er værd at undersøge

http://www.google.dk/search?hl=da&q=internet+explorer+gzip&btnG=S%C3%B8g&meta=
Avatar billede gratis Nybegynder
18. maj 2005 - 02:32 #12
et skud:. har du tjekket indstillingerne i din firewall ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. maj 2005 - 02:44 #13
Om det er et gzip problem kan du teste ved, at du fjerner flueben ved http 1.1 under avancerede indstillinger, og genstarter IE
Avatar billede fgj Nybegynder
18. maj 2005 - 09:50 #14
Har prøvet at fjerne flueben ved http 1.1 og starte forfra - problemet er der stadig.
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
18. maj 2005 - 15:17 #15
det kunne lyde som om du har fået installeret nyt software, og derefter er dine instillinger ændret, prøv om du kunne installere en ny version af java, så burde dine trængsler være ovre.
Avatar billede fgj Nybegynder
18. maj 2005 - 23:18 #16
Tak for alle forslagene, men de har indtil nu været forgæves - seneste forsøg er installation af nyeste Java version, der heller ikke hjalp.
Flere forslag modtages med glæde.
Avatar billede fgj Nybegynder
26. maj 2005 - 00:13 #17
Problemet var routeren - efter sluk/tænd af den virker alt perfekt.