Avatar billede djthomas Nybegynder
17. maj 2005 - 22:30 Der er 1 løsning

Fejl med mod_rewrite i windows

Jeg bruger mod_rewrite til at omskrive mine url'er...

Det virker fint når jeg har mine filer til at ligge på mit webhotel (FreeBSD, Apache 1.3)

Men jeg har på min labtop installeret Apache 1.3 på min windows XP og der virker det ikke... Hmmmm

I min error.log fil for jeg flg fejl:

[Tue May 17 22:24:53 2005] [error] [client 127.0.0.1] mod_rewrite: maximum number of internal redirects reached. Assuming configuration error. Use 'RewriteOptions MaxRedirects' to increase the limit if neccessary.
[Tue May 17 22:24:54 2005] [error] [client 127.0.0.1] mod_rewrite: maximum number of internal redirects reached. Assuming configuration error. Use 'RewriteOptions MaxRedirects' to increase the limit if neccessary.

og en internal server error...

min virtualhost ser således ud:

<VirtualHost *>
    ServerName jumpndance
    DocumentRoot /www/jumpndance/htdocs
    ServerAlias www2.jumpndance.dk
    php_admin_value doc_root /www/jumpndance/
    php_admin_value open_basedir /www/jumpndance/
    php_admin_value include_path /www/jumpndance/includes
</VirtualHost>

Min .htaccess ser således ud:

php_value magic_quotes_gpc 1
php_value error_reporting 7
php_value display_errors 1
php_value register_globals 0
php_value include_path "/www/jumpndance/includes"

Options -indexes

#ErrorDocument 404 http://www2.jumpndance.dk/

RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteCond    %{HTTP_HOST}                ^www2\.
RewriteCond     %{REQUEST_URI}                !^/UserImages/
RewriteCond     %{REQUEST_URI}                !^/upload/
RewriteRule    ^(.*)                    www2/$1                    [L]

RewriteCond     %{REQUEST_URI}                !^/images/
RewriteCond     %{REQUEST_URI}                !^/UserImages/
RewriteCond     %{REQUEST_URI}                !^/upload/
RewriteRule    ^(.*)                    http://www2.jumpndance.dk        [R,L]

og i min www mappe som den første .htaccess skulle sende videre til:

php_value error_reporting 7
php_value display_errors 1
php_value log_errors 1

ErrorDocument 404        /www/template.php?page=error

RewriteEngine On
RewriteBase /www/

RewriteRule    ^$                template.php                        [QSA,L]

RewriteRule    ^([^.]+[^\/])$            /$1/                            [R]

RewriteCond %{REQUEST_URI}            !/css/
RewriteCond %{REQUEST_URI}            !/images/
RewriteCond %{REQUEST_URI}            !/include/
RewriteCond %{REQUEST_URI}            !/js/
RewriteRule    ^([a-z0-9_]+)/(.*)        template.php?page=$1&subpage=$2                [QSA,L]

Hvad er der mon galt her siden det virker på mit webhotel men ikke på min lokale server...
Avatar billede djthomas Nybegynder
17. maj 2005 - 22:41 #1
hmmm fandt selv en løsning - det hjælper at kalde sine mapper det rigtige :-D