Avatar billede dcheng Novice
17. maj 2005 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Side A skal loade en side B i et andet vindue.

Hej er der en ekspert som kan lave er script som gør således:

Jeg har 2 vinduer.

Det ene A og det andet B

Jeg vil gerne have således at når A loades så skal B loade en specifik side som jeg kan bestemme.

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at jeg ved INTET om javascript så jeg vil gerne bede om et fuldt script som virker.
Avatar billede jint Nybegynder
17. maj 2005 - 17:22 #1
der er en lille kodestump her som jeg tidligere har brugt.
har du 2 vinduer, eller 2 frames?

måske denne her kan bruges...

<script>onload=window.open("siden.der.skal.loades.htm","right")</script>

den indsætter du på A
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2005 - 17:40 #2
<ole>

De to vinduer skal hænge sammen på en eller anden måde, før det kan lade sig gøre. Hvorfra kommer vinduerne?

/mvh
</bole>
Avatar billede dcheng Novice
18. maj 2005 - 09:06 #3
A er selve 'hovedsiden' B er en popup som kommer fra 'hovedsiden'
.
Åbner kun et nyt vindue?
<script>onload=window.open("siden.der.skal.loades.htm","right")</script>
Avatar billede olebole Juniormester
18. maj 2005 - 19:54 #4
'onload' er navnet på en defineret event - så det kan ikke vælges dårligere. Kald variablen noget andet, eller den vil kunne skabe seriøse problemer for dig  :)

Jeg forstår stadig ikke denne her:
"Jeg vil gerne have således at når A loades så skal B loade en specifik side som jeg kan bestemme."

Hvis A-siden åbner vinduet via et link, er der jo intet popup-vindue at loade noget i, når A-siden loader. Der er noget i din forklaring, der ikke hænger sammen  :)
Avatar billede roenving Novice
19. maj 2005 - 00:09 #5
Jeg bruger kontinuerligt (i et selvstændigt vindue, med intervaller fra 60 til 60000 sekunder !-) en opdateringsmaskine, som reloader vinduer ved at udnytte, at et vindue med et defineret windowname kan tilgås med window.open(url,windowname) ...

Så faktisk er jints svar fuldt brugbart !o]
Avatar billede dcheng Novice
11. august 2005 - 00:03 #6
lukker