Avatar billede clansite.dk Nybegynder
17. maj 2005 - 16:00 Der er 6 kommentarer

Global.asa

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>

Sub Application_OnStart
    ' viser at vi starter fra 0 - kan ændres for evt snyd(!) ;o)
    Application("ActiveUsers") = 0
    Session.TimeOut = 10
End Sub

Sub Session_OnStart
    ' så er timeout'en på en session 3 minutter - kan ændres...
    Session.Timeout = 10
    Session("Start") = Now
    Application.Lock
        Application("ActiveUsers") = Application("ActiveUsers") + 1
    Application.UnLock

End Sub

Sub Session_OnEnd
    Application.Lock
        Application("ActiveUsers") = Application("ActiveUsers") - 1
    Application.UnLock

    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; Dbq=" & server.mappath("/db.mdb") & "; pwd=;"

    Conn.Execute("UPDATE users SET Logout = #" & Now() & "#, Online = false WHERE Online = true AND id = " & Session("ID") & "")
    Set Rs = Conn.Execute("SELECT * FROM users WHERE id = " & Session("ID") & "")
    strTime = datediff("n", Rs("Login"), Rs("Logout"))
    strTime = Rs("OnlineTid") + strTime
    Conn.Execute("UPDATE users SET OnlineTid = '" & strTime & "', OnlineOpdater = '', OnlinePage = '' WHERE id = " & Session("ID") & "")

    Session.Abandon

    Alert("Du er hermed logget ud!")
End Sub

</SCRIPT>

Det er så min Global.asa som ligger i roden af min Pub_html mappe. Men jeg har så det problem at det er somom at Session_OnEnd ikke bliver udviklet.

Er der nogen der kan se hvorfor??
Avatar billede jokkejensen Novice
17. maj 2005 - 17:45 #1
jeg har tidligere haft problemer med at rettigheder til databasen i Session_end... dog med asp.net... Jeg løste det ved at oprette et array med det der skulle løses og kørte det med passende intervaller..
Avatar billede clansite.dk Nybegynder
17. maj 2005 - 17:59 #2
Jokke, hvordan vil du dog lave det med det her?
Avatar billede jokkejensen Novice
17. maj 2005 - 18:03 #3
gemme deres id og tid.. eventuelt i 2 arrays.. og køre det ved Session_start (kommer selvfølgeligt an på antal brugere.)
Avatar billede jokkejensen Novice
17. maj 2005 - 18:04 #4
Ser sådan her ud til C#;

        protected void Session_End(Object sender, EventArgs e)
        {

            Application["OnlineUsers"] = (int) Application["OnlineUsers"] - 1;
            ((ArrayList)Application["updateThese"]).Add(Session.SessionID.ToString());

        }

Men ved desværre ikke hvordan til asp.
Avatar billede busschou Praktikant
18. maj 2005 - 18:59 #5
Har fundet en mulig løsning her
http://www.eksperten.dk/spm/45290
Nederst nede finder man et link til
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/iisref/glob2y90.htm
Den side virker så ikke mere men pointen er at der på den side engang har stået
--
Remarks
You cannot call the MapPath method in the Session_OnEnd script.
--
Så prøv med den absolutte sti
Avatar billede busschou Praktikant
19. juli 2005 - 10:32 #6
clansite.dk >> kommet videre?