Avatar billede mosmensk Nybegynder
17. maj 2005 - 13:10 Der er 9 kommentarer

Vedhæftning af fil med ASPmail?

Hej.

Jeg ved at dette spørgsmål har været oppe en del gange, men jeg har stadig ikke helt forstået hvordan man gør.

Jeg har kigget på dette eksempel : http://eksperten.dk/spm/536323 men er stadig ikke helt med.
Hvordan bliver billede-stien hentet fra formularen i overstående eksempel?

mvh,
Lasse
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. maj 2005 - 13:32 #1
Stien samles her: Billedfil = Server.Mappath("/log/" & File.Name)
Du må ha' nogle INPUT-felter, hvor en (eller flere) af den, har TYPE="FILE".. Det er denne/disse INPUT-felter, hvor stien står i..
Avatar billede mosmensk Nybegynder
17. maj 2005 - 13:53 #2
Ah ok. Dvs, det er File.Name der hentes fra ens TYPE="FILE" input-felter?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. maj 2005 - 13:57 #3
Ja, det gør Persist-objektet/upload-komponenten..

.. Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1") -- "Upload" er objektet
.. For Each File in Upload.Files -- File er henvisning til de uploadede filer ("Upload.Files")
.. Billedfil = Server.Mappath("/log/" & File.Name) -- "File.Name" er en henvisning til den nuværende uploadede fils, filnavn

:-)
Avatar billede mosmensk Nybegynder
17. maj 2005 - 14:28 #4
Jeg kunne vel ikke få dig tilm, at lave et super simplet eksempel som fungere? Med en lille type=file formular osse? :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. maj 2005 - 14:36 #5
Her er et simpelt eksempel (filen der håndterer uploader, hedder "upload.asp"):

<form name="frmupload" action="upload.asp" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data">
<input type="file" name="file1">
<br>
<input type="submit" name="submit" value="Upload filen">
</form>

Jeg bliver nød til at smutte.. kigger ind igen, engang i aften..
Avatar billede mosmensk Nybegynder
17. maj 2005 - 15:08 #6
ok tak, det ser jeg frem til :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. maj 2005 - 23:17 #7
Heysa.. fandt du ud af det?
Avatar billede mosmensk Nybegynder
18. maj 2005 - 09:46 #8
ik rigtig..tilsynde ladende har min host kun aspsmartupload installeret. Det gør mig bare endnu mere forvirret.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. maj 2005 - 10:48 #9
Der er mange spørgsmål med ASPSmartUpload, her på Eksperten.. lav en søgning, så finde du garanteret noget du kan bruge..

Når du så støder på et problem, kan du bare stille spørgsmål..