Avatar billede rasmusdegnbol Nybegynder
16. maj 2005 - 20:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connect til 2 MySQL databaser?

Kort og godt, kan det lade sig gøre at hente data fra 2 forskellige mysql servere? Hvis ja, hvordan? (bare alm. mysql connect) og er der nogle ting man skal holde øje med?
Avatar billede Bjarne Novice
16. maj 2005 - 20:39 #1
Du skal jo bare skrive mysql_close() inden du påbegynder et nyt connect. Hvis du skifter meget imellem database-forbindelserne, kan du med fordel smide "connect-koden" i en funktion.
Avatar billede rasmusdegnbol Nybegynder
16. maj 2005 - 20:44 #2
yup, men der findes ingen "smartere" måde at håndtere det på?
Avatar billede Bjarne Novice
16. maj 2005 - 20:51 #3
hvis du smider de to forskellige "connects" i hver sin funktion, kan det nærmest ikke blive lettere. Fx.

db();

mysql_close();
db2();

mysql_close();
Avatar billede coderdk Praktikant
16. maj 2005 - 21:30 #4
Det kan du sagtens:

$conn1 = mysql_connect(...blah...);
$conn2 = mysql_connect(...blah...);

Så skal du bare bruge dine connection resources på mysql_query f.eks:

$query1 = mysql_query( "SELECT * FROM tabel", $conn1);
$query2 = mysql_query( "SELECT * FROM tabel", $conn2);
Avatar billede rasmusdegnbol Nybegynder
16. maj 2005 - 22:27 #5
takker! hvis du smider et svar så fikser jeg point! :)
Avatar billede coderdk Praktikant
16. maj 2005 - 22:33 #6
Alrighty then :)