Avatar billede soren1990 Nybegynder
16. maj 2005 - 19:52 Der er 14 kommentarer

Mærkelig scrollbar

www.cpn-homeland.dk
Viser siden også en scroll bar ved jer i iframenen? jeg forstår simpelthen ikkehvor den kommer fra..
15 point til den hurtigste...
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. maj 2005 - 20:06 #1
det er altså fordi testen fylder mere end vinduet
Avatar billede soren1990 Nybegynder
16. maj 2005 - 20:08 #2
hvor?
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2005 - 21:33 #3
<ole>

Der kommer scrollbars i iframe'en, fordi der er mere indhold, end den kan vise på én gang ... det er da ikke så underligt  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede nielle Nybegynder
16. maj 2005 - 22:43 #4
Er det den vandrette scrollbar du undre dig over? For den lodrette er vel ikke så underlig.

Jeg ved ikke om det er løsningen, men du kunne i hvert falg forsøge med at lade være med at skrive alle punkterne som en lang tekststremg, men at indsætte nogle rigtige linjeskit imellem dem (i stedet for kun at afbryde med <br>.

Altså sådan at:

<b><a href="news.display.php?id=10">Nye tiltag på Homeland...</a></b><br><br>Homeland tilføjer snart sektion...

- skrives som:

<b><a href="news.display.php?id=10">Nye tiltag på Homeland...</a></b><br><br>

Homeland tilføjer snart sektion...
Avatar billede soren1990 Nybegynder
16. maj 2005 - 22:46 #5
det er selvfølgelig den lodrette
Avatar billede soren1990 Nybegynder
16. maj 2005 - 22:46 #6
SLUDDER! Vandrette
Avatar billede soren1990 Nybegynder
16. maj 2005 - 22:49 #7
nIELLE -> dET VIRKER IKKE
Avatar billede soren1990 Nybegynder
16. maj 2005 - 22:49 #8
lorte capslock :(

sorry
Avatar billede nielle Nybegynder
16. maj 2005 - 22:58 #9
Nej, det kan jeg desværre se :^(

Det var nu også bare et vildt gæt - på den positive side er din kode blevet pænere at læse. ;^)
Avatar billede nielle Nybegynder
16. maj 2005 - 23:00 #10
En mulighed er at lægge teksten ind i en div, som har en fastsat width som er mindre end den iframe som den er sat ind via.
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2005 - 23:05 #11
html {
    overflow-x : hidden;
    overflow-y: auto;
    overflow: -moz-scrollbars-vertical;
}
body,td        { font-family: Tahoma, helvetica; font-size: 12px; color: #FFFFFF; }
H1        { font-family: Tahoma, helvetica; font-size: 14px; font-weight: bold; color: #FFFFFF; }
a:visited    { text-decoration: none; color: #FFFFFF; }
a:link        { text-decoration: none; color: #FFFFFF; }
a:hover        { text-decoration: underline; color: #FFF200; }
.sidelink    { font-size: 10px; color: #FFFFFF; }
.main        { color: #FFF200; font-size: 10px; line-height: 17px; }
.carea        { line-height: 12px; }

html {scrollbar-face-color: #000000;
scrollbar-shadow-color: #000000;
scrollbar-highlight-color: #5a6b73;
scrollbar-3dlight-color: #000000;
scrollbar-darkshadow-color: #000000;
scrollbar-track-color: #000000;
scrollbar-arrow-color: #5A6B73;
background-color: #000000;}

- så virker din scrollbar-CSS endda også  ;o)
Avatar billede soren1990 Nybegynder
17. maj 2005 - 13:53 #12
Der er stadig vandret scroll, men nu virker scrollbarens farver ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2005 - 17:04 #13
Der er ikke scrollbars, hvis du copy/paster korrekt. Hvad er dette - og hvor har du det fra:

{
    overflow-x : hidden;
    overflow-y: auto;
    overflow: -moz-scrollbars-vertical;
}

;o)
Avatar billede soren1990 Nybegynder
17. maj 2005 - 18:58 #14
hvor skal det ind henne?