Avatar billede peterfa Nybegynder
15. maj 2005 - 22:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gemme billeder fra en MemoryImageSource

Hej

Arbejder på en applikation hvor jeg genererer et billede vha. MemoryImageSource:

MemoryImageSource memoryImageSource = new MemoryImageSource(i, j, new DirectColorModel(8, 255, 255, 255), abyte0, 0, i);
Image resultImage = Toolkit.getDefaultToolkit().createImage(memoryImageSource);

Jeg har hidtil for at afprøve koden tegnet billedet på en komponent ved blot at bruge:
g.drawImage(displayedImage, 0, 0, this);

Jeg vil nu gerne havde ændret koden så at jeg i stedet får billedet gemt som en png fil, uden at vise det. Jeg har forsøgt at anvende ImageIO.write til dette formål, men har ikke fået det til at lykkedes da den kræver et objekt af typen RenderedImage, og ovenstående kode producerer et java.awt.ToolKitImage. Løsningen på problemet er nok at jeg på en eller anden måde skal rendere billedet i hukommelsen, men det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvordan udfra api docen eller google. Håber nogen her kan sætte mig på rette spor =)

På forhånd tak
Avatar billede peterfa Nybegynder
17. maj 2005 - 18:33 #1
Giver lige posten et prik i tilfælde af at nogen der kender løsningen var på weekend da den blev postet =)
Avatar billede peterfa Nybegynder
15. april 2008 - 16:19 #2
Lukker