Avatar billede gormgorm Nybegynder
15. maj 2005 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

linieskift i tekstfields

Hejsa

Jeg er ved at lave et lille cms i DW/php/mysql, som sådan set er færdigt..

Mit problem er, at når jeg i admin-området skriver tekst ind i en formular (tekstfelt) og laver linieskift med Enter, så husker den ikke disse linieskift på de rigtige sider. Der kommer den i en lang smøre. Jeg har været inde i databasen og se, og her har den husket linieskiftene.. Nogen ved hvorfor og hvordan jeg retter fejlen?
Avatar billede webt Nybegynder
15. maj 2005 - 11:26 #1
Du skal køre nl2br() funktionen på din tekst der hvor du hiver teksten ud til den rigtige side så vil linieskift blive lavet om til <br> tags og så burde det virke
http://dk2.php.net/manual/en/function.nl2br.php
Mvh
Martin
Avatar billede gormgorm Nybegynder
15. maj 2005 - 11:36 #2
Skal koden skrives på admin-siden eller den færdige/tilgængelige side?

Umiddelbart synes jeg det er svært at skrive kode ind i en formular..

Ps. kode fra den færdige side        <td><?php echo $row_rsSideindhold['tekst1']; ?></td>
Avatar billede gormgorm Nybegynder
15. maj 2005 - 11:53 #3
Jeg har fundet ud af det:

<td><?php echo nl2br($row_rsSideindhold['tekst1']); ?></td>

FEDT, Tak!!
Avatar billede gormgorm Nybegynder
15. maj 2005 - 12:00 #4
ved ikke lige hvordan du får point....
Avatar billede webt Nybegynder
15. maj 2005 - 14:03 #5
Så lidt, Smider lige et svar du kan godkende :)
Avatar billede webt Nybegynder
15. maj 2005 - 17:32 #6
Tak for points :)