Avatar billede msnilsson Nybegynder
15. maj 2005 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Recordset stopper efter første record

Jeg har en søgefunktion som skulle vise alle sider der indeholder søgestrengen - men den viser kun den første side, ikke de efterfølgende, som jeg ved opfylder kriterierne. Kan nogen se en fejl i dette script:

Response.Write("<h1>Søgeresultat</h1>")

strSoeg2 = "SELECT kw1,Description,ArtikelID,Sidenavn FROM Sider "
strSoeg2 = strSoeg2 & " WHERE (Sider.kw1 Like '%" & strSoegestreng & "%')"
strSoeg2 = strSoeg2 & " OR (Sider.kwandre Like '%" & strSoegestreng & "%') OR (Sider.Description Like '%" & strSoegestreng & "%')"

'Response.write(strSoeg)
set objSoeg2 = conn.execute(strSoeg2)

While Not objSoeg2.EOF
    n=n+1
    strResultat= "<a href='" & objSoeg2("SideNavn") & "'>"
    strResultat=strResultat & objSoeg2("kw1")
    strResultat=strResultat & "</a><br>"
    strResultat=strResultat & objSoeg2("Description") & "<br><br>"

objSoeg2.MoveNext
Wend

objSoeg2.close
set objSoeg2=nothing

Response.Write(n)

n har jeg sat ind for at teste. Når jeg søger på "er", bliver n=17, men den udskriver stadig kun det første resultat.
Avatar billede msnilsson Nybegynder
15. maj 2005 - 10:12 #1
Glemte lige den sidste linje i scriptet:

Response.Write(strResultat)
Avatar billede langthjem Nybegynder
15. maj 2005 - 10:16 #2
Prøv at ændre:
<KODE>
While Not objSoeg2.EOF
    n=n+1
    strResultat= "<a href='" & objSoeg2("SideNavn") & "'>"
    strResultat=strResultat & objSoeg2("kw1")
    strResultat=strResultat & "</a><br>"
    strResultat=strResultat & objSoeg2("Description") & "<br><br>"

objSoeg2.MoveNext
Wend
</KODE>
Til dette:
<KODE>
strResultat = ""
While Not objSoeg2.EOF
    n=n+1
    strResultat=strResultat & "<a href='" & objSoeg2("SideNavn") & "'>"
    strResultat=strResultat & objSoeg2("kw1")
    strResultat=strResultat & "</a><br>"
    strResultat=strResultat & objSoeg2("Description") & "<br><br>"

objSoeg2.MoveNext
Wend
</KODE>

Så er jeg 100% sikker på at det virker ;-)
Avatar billede nielle Nybegynder
15. maj 2005 - 10:22 #3
Den er nu nok snare den sidste post - frem for den første - som du får skrevet ud. Prøv med:

strResultat = ""
While Not objSoeg2.EOF
    n = n+1

    strResultat = strResultat & "<a href='" & objSoeg2("SideNavn") & "'>"
    strResultat = strResultat & objSoeg2("kw1")
    strResultat = strResultat & "</a><br>"
    strResultat = strResultat & objSoeg2("Description") & "<br><br>"

    objSoeg2.MoveNext
Wend
Avatar billede nielle Nybegynder
15. maj 2005 - 10:23 #4
to late :^|
Avatar billede msnilsson Nybegynder
15. maj 2005 - 18:20 #5
Sådan - tak. Selvfølgelig...