Avatar billede oonofearoo Nybegynder
15. maj 2005 - 02:44 Der er 3 kommentarer

Case inde i for-loop

Er det muligt at lægge en en switch case inde i et for loop?

switch ($_GET['system']) {
    default:
    for ($x=0; $x<count($dir_arr); $x++) {
        echo "'case' $dir_arr[$x]:";
        $system = $dir_arr[$x];
        if ($dir_arr[$x] == 'GBA' || $dir_arr[$x] == 'NDS') {
          $sort = 'DESC';
        }
        echo "break;";
    }

som den er nu echoer den bare: 'case' GBA:break;'case' SNES:break;
men hvis jeg fjerner echo så siger den unexpected echo, og break; vil jo bryde ud af for loopet, håber virkelig det er muligt da jeg helst ikke gider have 106 linier switch case...
Avatar billede barklund Nybegynder
15. maj 2005 - 07:32 #1
En switch er kun til statiske cases. En dynamisk switch (som du er ude efter), er jo bare en dynamisk sammenligning med elementerne - en af gangen:

for ($x = 0; $x < count($dir_arr); $x++) {
    if ($_GET['system'] == $dir_arr[$x]) {
        $system = $dir_arr[$x];
        if ($dir_arr[$x] == 'GBA' || $dir_arr[$x] == 'NDS') {
            $sort = 'DESC';
        }

Mere er der vel sådan set ikke i det :)

--
Morten Barklund
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
15. maj 2005 - 14:39 #2
jeg tænkte bare at en ikke venlig person så kunne ændre url'en og få MySQL til at crashe. Men havde selvføgelig ikke lige tænkt over:

    if ($_GET['system'] == $dir_arr[$x]) {

Så opret et svar så du kan få dine points.
Avatar billede barklund Nybegynder
15. maj 2005 - 15:24 #3
Så du kan bare udvælge i en SQL-sætning. Så er det helt vildt fjollet at udtrække samtlige rækker og finde den, der matcher - hvis det kan lave i en enkelt SQL-sætning.

Og hvis du er nervøs for, at folk laver en url med ' eller tilsvarende, i så kan du jo bare fyre det igennem mysql_real_escape_string først.

--
Morten Barklund